vivarium 400liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjosor
    • July 2009
    • 50

    vivarium 400liter

    Hej

    Jag har kört igång ett vivarium med en ca 100 liter vatten för fisk
    Fiskbeståndet består idag av pansarmalar, snakeskinguppys, och crystal red räkor
    Hat en 4ggr 80w t5 ramp som ljus för växterna som består av ficus pumila, orchidee, hc, fittonia,och några köttätande växter
    Postar lite länkar till bilder för att kunna få lite förslag på ödlor/grodor mm som jag kan ha i.
    först hade jag tänkt att ha pilgiftsgrodor men dom är tydligen dåliga simmare så det går nog inte..
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    /Peter
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #2
    Oooh! Ruskigt läckert måste jag säga! O_O

    Skulle det fungera med gröna anolisar? Jättefin liten ödla i min mening, och de har inga poblem med att nyttja hela landytan trots att den är lodrät och dan. Gillar relativt hög luftfuktighet också.
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    • Fjosor
      • July 2009
      • 50

      #3
      Ursprungligen postat av Pickles
      Oooh! Ruskigt läckert måste jag säga! O_O

      Skulle det fungera med gröna anolisar? Jättefin liten ödla i min mening, och de har inga poblem med att nyttja hela landytan trots att den är lodrät och dan. Gillar relativt hög luftfuktighet också.
      Tackar! Dom ser jättefina ut men jag kunde inte läsa mig till om dom kan simma. Någon som vet?
      Eftersom mitt vivarium eller vad det nu kallas har stor vattendel är det viktigt.
      Grodor vill jag gärna ha om det finns någon lämplig art

      /Peter

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Klockgrodor skulle säkert trivas där.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Fjosor
          • July 2009
          • 50

          #5
          Ursprungligen postat av eriahl
          Klockgrodor skulle säkert trivas där.
          Tack för förslag!
          Det verkar som det finns en hel del sorter av Klockgrodor att välja på.
          Ska läsa på lite om dom nu på nätet.
          Funderar på om jag kan ta mossa från skogen och binda upp på rötterna? Eller skulle javamossa kunna trivas även om den inte är i vatten?

          /Peter

          Kommentar

          • Pickles
            • October 2009
            • 1155

            #6
            Tror inte att anolisarna gärna simmar om de får välja, men jag har svårt att tänka mig att de inte skulle ta sig upp om de skulle hamna i vattnet. De är dessutom Utmärkta klättrare som klänger lika bra på glasrutor som de gör på trädrötter och löv - det var därför jag tänkte att de förmodligen skulle uppskatta ditt vivarium trots att landdelen till stor del är en 'vägg'. ^^

            Klockgrodor är dock mycket charmiga de också. Tjusiga små krabater.

            Tror att javamossa ganska ofta sticker upp topparna ovanför vattenytan, om den får tillfälle.
            "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
            ~25l vatten

            Kommentar

            • Fjosor
              • July 2009
              • 50

              #7
              Ursprungligen postat av Pickles
              Tror inte att anolisarna gärna simmar om de får välja, men jag har svårt att tänka mig att de inte skulle ta sig upp om de skulle hamna i vattnet. De är dessutom Utmärkta klättrare som klänger lika bra på glasrutor som de gör på trädrötter och löv - det var därför jag tänkte att de förmodligen skulle uppskatta ditt vivarium trots att landdelen till stor del är en 'vägg'. ^^

              Klockgrodor är dock mycket charmiga de också. Tjusiga små krabater.

              Tror att javamossa ganska ofta sticker upp topparna ovanför vattenytan, om den får tillfälle.
              Hej
              Ok ska höra med akvarielagret om dom har lite info om ödlorna.
              Funderar även på något som håller luftfuktigheten hög i mitt "akvaterrarium" som det tydligen heter Bevattningssystem? förslag? Om jag får upp luftfuktigheten kan jag nog klä in grenar och bakgrund med mossor.
              Förövrigt har jag fått ca 30 yngel inatt. guppys

              /Peter

              Kommentar

              • Saturnus80
                • October 2009
                • 943

                #8
                Ursprungligen postat av Fjosor
                Hej
                Ok ska höra med akvarielagret om dom har lite info om ödlorna.
                Funderar även på något som håller luftfuktigheten hög i mitt "akvaterrarium" som det tydligen heter Bevattningssystem? förslag? Om jag får upp luftfuktigheten kan jag nog klä in grenar och bakgrund med mossor.
                Förövrigt har jag fått ca 30 yngel inatt. guppys

                /Peter
                Jag såg att de hade någon typ av fuktare på guldfisken.se.
                //Daniel

                110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                23l aqualandscape med dvärgkulor

                Kommentar

                • pontulf
                  • November 2007
                  • 480

                  #9
                  Ser mycket bra ut

                  Kommentar

                  • Fjosor
                    • July 2009
                    • 50

                    #10
                    Hej man kan säga att jag tappade tråden lite....

                    Men om någon vill se hur det blev så får ni några bilder härhttp://www.ladda-upp.com/bilder/48903/vivarium http://www.ladda-upp.com/bilder/48904/vivarium

                    /Peter
                    Senast redigerad av Fjosor; 22 February 2011, 19:33.

                    Kommentar

                    • Lilla Damen
                      • February 2008
                      • 2649

                      #11
                      Jösses, vad det har vuxit !

                      Kommentar

                      • Pink_Tess
                        • September 2010
                        • 311

                        #12
                        COOOLT vad blev det för groda/ödla ?
                        // PinkTess
                        AKVARIEBLOGGEN: PINKS AKVARIEVÄRLD
                        Mitt 300L Central Amerika Projekt

                        Kommentar

                        • robidobban
                          • March 2009
                          • 652

                          #13
                          det där var riktigt snyggt!!
                          hur blev det med ödlorna/grodorna då hur gjorde du?

                          Kommentar

                          • Fjosor
                            • July 2009
                            • 50

                            #14
                            Ja jag kan hålla med om att det växer, klipper bort väldigt mycket varje vecka.

                            Det hoppar runt 2st Klockgrodor i grönskan, jag ser dom dock aldrig. Hör när dom sitter å bräker på kvällarna

                            Kommentar

                            • Mazzi
                              • October 2006
                              • 364

                              #15
                              Galet snyggt...uppskrivet på önskelistan

                              /Mats

                              Kommentar

                              Arbetssätt...