på bejäran av Hannasc =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Virros
    • January 2010
    • 488

    #16
    Apistogrammas !!!

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #17
      Ursprungligen postat av Virros
      Apistogrammas !!!
      Apistogramma borellii har tilltalat mej så ett par sådana blir det.
      dom är redan beställda..
      apistogramma nijssni verkar lite svårare att få tag på..
      jag vet inte jag har set någon i affär
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • Virros
        • January 2010
        • 488

        #18
        Joo samma här, ja skulle leta efter nijissini men jag hitta inte några.

        Har du kollat på viejita? dem är skit läckra

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          #19
          Ja den är snygg Micke på Djurmagazinet Jönköping har dom
          Jag tar med några viejita när jag hämtar hem borellii jag beställde där..
          hoppas dom inte är allt för agressiva mot varandra men jag tror det är lugnt=)
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #20
            OWAAOOOOW!!!!
            Visade sambon, han vart helt såld med ett 720l väggakvarium, "det ska vi ha när vi flyttar till hus"
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #21
              "suckar djupt över mina eländiga armerade betongväggar"
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • gonzo44
                • October 2007
                • 2770

                #22
                He he kramo hyr ut maffiga maskiner som äter sej genom det mesta,
                fast hyresvärden kanske har ett o annat att säga om det (om han informeras om vad som händer)
                Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #23
                  wow gonzo! fifasen va läckert! över förväntand läckert!! jag kommer på månda eller tisda o kollar! nu måste man ju se detta live!

                  sitter här o gapar lite... lite svårt att formulera mig ( o en smula hedrad över en tråd tillägnad mig :P haha)

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    #24
                    Gonzo, vore intressant och läsa hur du gjorde detta bygg
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      #25
                      Ursprungligen postat av hannesc
                      wow gonzo! fifasen va läckert! över förväntand läckert!! jag kommer på månda eller tisda o kollar! nu måste man ju se detta live!

                      sitter här o gapar lite... lite svårt att formulera mig ( o en smula hedrad över en tråd tillägnad mig :P haha)
                      He he!! ja du skrev ju att jag inte kan ha ett 720 i väggen utan att lägga ut bilder på det på zoopet, då tänkte jag att det är bäst att lyda det känns väldigt bra med alla dessa positiva kommentarer
                      det är bara att komma och kolla
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        #26
                        Ursprungligen postat av Nubi
                        Gonzo, vore intressant och läsa hur du gjorde detta bygg
                        jag ska kolla lite, tror jag har lite bilder på det.
                        i vilket fall som helst så kan jag skriva ihop historien bakom.. egentligen är det inte så svårt som det kanske värkar.. återkommer med de senare i morgon kanske
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • tuzz
                          • May 2010
                          • 8

                          #27
                          skit snyggt
                          har alltid velat ha ett inbygt men hur blir det med kondens vattnet när det e inbyggt? har hört många varningar om detta

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            #28
                            Ursprungligen postat av tuzz
                            skit snyggt
                            har alltid velat ha ett inbygt men hur blir det med kondens vattnet när det e inbyggt? har hört många varningar om detta
                            jag har haft det inbyggt i väggen i 4år och inte märkt några problem med kondensvatten eller fukt, jag har täckglas på och god ventilation. sen är det ju bara själva framsidan (ca 10cm) på karet som är i väggen så att säga resten står i ett skåp med stora luckor i rummet bakom.. jag tror det är allt för många som hoppar över att bygga in i väggen för dom tror det är svårt och det trodde jag med, men när det väl drog igång så flöt det på bra. om ni nu funderar på att bygga in i väggen Jag säger bara kör på tveka inte
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              #29
                              Vi har haft data haveri så alla bilder försvann även från 2 turkiet resor, det är bara att bita ihop=) så alltså inga bilder på bygget..
                              det böjade med att min nuvarande sambo Malin ville ha en vägg flyttad så jag va där och fixade detta, ett år senare flyttade jag in (måste varit en j-vla bra vägg) nå iallafall så hade vi ju problemet med vart vi skulle ha mitt stora kar, inte vill man ha ett sådant i källaren, man vill ju ha det där man är mest eller? alltså i vardagsrummet, men var? fönster, fönster ,dörr soffa tvmöbel,vägg, just de ja den nya väggen sa jag och Malin nickede (tyckte jag) fort som bara f-n ner i källaren och hämta verktyg, siktade med kofoten pang oj då hål i väggen (den nya) ops! lika bra att vi gör en ny och sätter in karet i väggen=) så jag började med att riva ner väggen helt, byggde en bänk och reglade in den i väggen mätte upp hur stort hålet skulle vara, reglade klart, gipsade väggen och vips så hade vi ett hål i väggen som passade perfekt till mitt 2m breda 720L kar, karet sitter i perfekt betraktarhöjd 80cm från golv, på baksidan blev det 2 stora dörrar så man kommer åt allting, när det är stängt ser det ut som en stor garderob med lite hyllor under.. Bilderna visar karet från baksidan och den och en liten skiss på väggen som de såg ut innan nu sitter den nya väggen där den streckade linjen är.. som sagt bilderna försvann och han som skulle fixa datorn "glömde" fixa en backupp har ni frågor bara fråga på det finns inga frågor som är konstiga kanske bara svaren hade jag haft bilder skulle jag lagt ut detta som en projekt tråd.....
                              Bifogade filer
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • macke_fisk
                                • December 2005
                                • 4442

                                #30
                                Ursprungligen postat av gonzo44
                                Vi har haft data haveri så alla bilder försvann även från 2 turkiet resor, det är bara att bita ihop=) så alltså inga bilder på bygget..
                                det böjade med att min nuvarande sambo Malin ville ha en vägg flyttad så jag va där och fixade detta, ett år senare flyttade jag in (måste varit en j-vla bra vägg) nå iallafall så hade vi ju problemet med vart vi skulle ha mitt stora kar, inte vill man ha ett sådant i källaren, man vill ju ha det där man är mest eller? alltså i vardagsrummet, men var? fönster, fönster ,dörr soffa tvmöbel,vägg, just de ja den nya väggen sa jag och Malin nickede (tyckte jag) fort som bara f-n ner i källaren och hämta verktyg, siktade med kofoten pang oj då hål i väggen (den nya) ops! lika bra att vi gör en ny och sätter in karet i väggen=) så jag började med att riva ner väggen helt, byggde en bänk och reglade in den i väggen mätte upp hur stort hålet skulle vara, reglade klart, gipsade väggen och vips så hade vi ett hål i väggen som passade perfekt till mitt 2m breda 720L kar, karet sitter i perfekt betraktarhöjd 80cm från golv, på baksidan blev det 2 stora dörrar så man kommer åt allting, när det är stängt ser det ut som en stor garderob med lite hyllor under.. Bilderna visar karet från baksidan och den och en liten skiss på väggen som de såg ut innan nu sitter den nya väggen där den streckade linjen är.. som sagt bilderna försvann och han som skulle fixa datorn "glömde" fixa en backupp har ni frågor bara fråga på det finns inga frågor som är konstiga kanske bara svaren hade jag haft bilder skulle jag lagt ut detta som en projekt tråd.....

                                Fasen va smart bygge . Lätt att rengöra akvariet med .
                                MVH macke_fisk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...