Datorskärm blir akvarium!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    Ursprungligen postat av karrokaja
    Fyfan va läckert!!!!
    Jodå billigfilter heter det (kallas?) därför att dom är billiga och bra, framförallt till räk och yngelkar, men det visste du redan

    Bara en undran... rutan är tonad för att det är strålningsskydande bly i? kan inte blyet fällas ut i vattnet och göra livet surt för djuren som bor där sen?
    Jag funderade på detsamma, det heter ju inte miljöfarligt avfall för intet.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Fernicus
      • January 2009
      • 29

      #17
      Ursprungligen postat av karrokaja
      Fyfan va läckert!!!!
      Jodå billigfilter heter det (kallas?) därför att dom är billiga och bra, framförallt till räk och yngelkar, men det visste du redan

      Bara en undran... rutan är tonad för att det är strålningsskydande bly i? kan inte blyet fällas ut i vattnet och göra livet surt för djuren som bor där sen?
      Precis vad jag undrade tidigare i tråden. Egentligen skulle man inte ta några risker och hiva skiten i deponicontainern och forma till en akrylskiva som får samma form som den, men då är jag så rädd att det ska repas bara jag tittar på det? Ska forska vidare lite om det är nåt bly som avges vid kontakt med vatten? Annars kanske det går att lacka insidan på glaset med nåt lack som inte är farligt för fiskar? Får lura på detta imorrn

      Kommentar

      • Klotte
        • February 2007
        • 621

        #18
        Ursprungligen postat av Fernicus
        Precis vad jag undrade tidigare i tråden. Egentligen skulle man inte ta några risker och hiva skiten i deponicontainern och forma till en akrylskiva som får samma form som den, men då är jag så rädd att det ska repas bara jag tittar på det? Ska forska vidare lite om det är nåt bly som avges vid kontakt med vatten? Annars kanske det går att lacka insidan på glaset med nåt lack som inte är farligt för fiskar? Får lura på detta imorrn
        Borde funka att lacka, annars borde det väl gå att lägga en akrylskiva på glaset och värma med värmepistol tills den har rätt form? Har aldrig jobbat med akryl själv...
        540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
        100 liter blandat...

        Kommentar

        Arbetssätt...