576L Sa-Jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_85
    • September 2009
    • 667

    #16
    Ursprungligen postat av Marnat
    käften fan

    Jag är Toffel med en krävande fru, stolt över detta är jag också haha

    Nej men denna helgen ska ju du vara gris och jag har halva tjocka släkten uppe, nästa helg får vi spika helt enkelt.
    japp det gör vi då hinner jag röjja undan i sovrummet också blir perfekt det.
    Sitter på tåget mot centralen nu btw. Kommer va i Slussen 16:05
    Mvh: Danne

    Foton:
    http://www.blackroomphotos.com

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #17
      Kul med en Jordätartråd till
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #18
        Ursprungligen postat av c90368
        Kul med en Jordätartråd till

        Så oerhört vackra och intressanta fiskar
        Hade jag bara haft större kar så skulle jag köra detsamma tror jag.

        Det finns ju dock en del mindre jordätare, storlek 13-15 cm, dessa bör väl gå att köra i 375 kar med en mindre grupp dvs.
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • GöranE
          • November 2008
          • 735

          #19
          Gött e de med jordätare. Snyggaste fiskarna! Åtta stycken är en ganska stor grupp. Har du den redan eller? Om inte hade jag kanske dragit ner till fyra och skaffat en annan jordätargrupp om fyra st eller bytt ut något par av flaggcikliderna
          Kan rekommendera Gephagus sp Rio Negro eller Satanoperca(vilken som helst). Tror G.Orangehead vill ha lite dämpat ljus? Går väl att ordna med flytväxter oxå?
          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #20
            najs kar! kommer bli drypsnyggt!

            Kommentar

            • DaRe

              • June 2009
              • 2227

              #21
              Ursprungligen postat av GöranE
              Tror G.Orangehead vill ha lite dämpat ljus? Går väl att ordna med flytväxter oxå?
              Just orange headsen är de som accepterar ett ljusare akvarium. Man kan ju tycka att det är konstigt att jordätare som går som vuxna i öppna sandbankar där solen gassar för fullt. Men i ett akvarium skapar ett starkt ljus osäkerhet hos många jordätare. Just tapajosarna är så pass kaxiga och aktiva att det inte verkar bry sig i detta enligt mångas erfarenhet. Finns lite att läsa om detta i Weidner jordätarbok.
              Checking out...

              Kommentar

              • Danne_85
                • September 2009
                • 667

                #22
                Ursprungligen postat av GöranE
                Gött e de med jordätare. Snyggaste fiskarna! Åtta stycken är en ganska stor grupp. Har du den redan eller? Om inte hade jag kanske dragit ner till fyra och skaffat en annan jordätargrupp om fyra st eller bytt ut något par av flaggcikliderna
                Kan rekommendera Gephagus sp Rio Negro eller Satanoperca(vilken som helst). Tror G.Orangehead vill ha lite dämpat ljus? Går väl att ordna med flytväxter oxå?
                Nä jag har dom inte men jag har en kille som ska hålla 8st till mig tills den 25:e då har jag ett kar som kommer vara inkört o klart där dom får gå tills jag är klar med 576:an det är bara ungdjur på ca 8cm... flaggciklider känner jag för tillfället att jag är ganska fast vid antingen 1par eller 2 tipsa gärna om nått mer man skulle kunna ha o gå med dom ej att förglömma plats åt ett gäng corrysar också

                När det gäller belysningen så kan ja ju styra det lite eftersom varje rör har egen strrömbrytarknapp så jag måste ju inte öra alla 4 rören får se hur dom verkar trivas....Sen kommer jag ha en del väldigt lång vallis om den nu får va kvar för jordisarna men den tänkte jag låta växa så det kommer täcka en del av ytan.....

                Men som sagt skulle man kunna ha nån mer mellan stor ciklid ihop med mina då 8 OH och då kanske 4st flaggisar???
                Mvh: Danne

                Foton:
                http://www.blackroomphotos.com

                Kommentar

                • Danne_85
                  • September 2009
                  • 667

                  #23
                  Ursprungligen postat av Dre
                  Just orange headsen är de som accepterar ett ljusare akvarium. Man kan ju tycka att det är konstigt att jordätare som går som vuxna i öppna sandbankar där solen gassar för fullt. Men i ett akvarium skapar ett starkt ljus osäkerhet hos många jordätare. Just tapajosarna är så pass kaxiga och aktiva att det inte verkar bry sig i detta enligt mångas erfarenhet. Finns lite att läsa om detta i Weidner jordätarbok.
                  Ska kolla upp den där boken vet du vart den kan finnas att köpa nånstans?
                  Mvh: Danne

                  Foton:
                  http://www.blackroomphotos.com

                  Kommentar

                  • Banderad
                    • January 2006
                    • 358

                    #24
                    Ursprungligen postat av Danne_85
                    Ska kolla upp den där boken vet du vart den kan finnas att köpa nånstans?

                    Den är tydligen grymt svår att få tag på nu för tiden. Jag vet några som nyligen fick tag på den som är aktiva på ciklid.se. Kolla jordätartråden där för mer info. Göran, var du inte en av dem? Dock värt att leta efter den. Mycket bra bok om man gillar jordätare, även om den tydligen innehåller endel fel (framförallt bland Gymnogeophagusarna).

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • Danne_85
                      • September 2009
                      • 667

                      #25
                      Ursprungligen postat av Banderad
                      Den är tydligen grymt svår att få tag på nu för tiden. Jag vet några som nyligen fick tag på den som är aktiva på ciklid.se. Kolla jordätartråden där för mer info. Göran, var du inte en av dem? Dock värt att leta efter den. Mycket bra bok om man gillar jordätare, även om den tydligen innehåller endel fel (framförallt bland Gymnogeophagusarna).

                      /Jocke

                      Hittade den ganska fort efter lite googlande men då för priset av 199Dollars och då beganad fanns även en ny för 399dollar så det var en ganska dyr bok hehe...
                      Mvh: Danne

                      Foton:
                      http://www.blackroomphotos.com

                      Kommentar

                      • Banderad
                        • January 2006
                        • 358

                        #26
                        Ursprungligen postat av Danne_85
                        Hittade den ganska fort efter lite googlande men då för priset av 199Dollars och då beganad fanns även en ny för 399dollar så det var en ganska dyr bok hehe...

                        Nu kollade jag igenom Jordätartråden på ciklid.se. Tydligen fanns den i februari på Akvarieleasing i Stockholm för runt 400:-. Kanske värt att kolla med dem om de har någon kvar.

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • DaRe

                          • June 2009
                          • 2227

                          #27
                          Japp jag köpte på akvaieleasing för det priset. Danne är redan tipsad om detta
                          Checking out...

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            #28
                            bör den inte gå att få tag på som E-book?
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Banderad
                              • January 2006
                              • 358

                              #29
                              Ursprungligen postat av Dre
                              Japp jag köpte på akvaieleasing för det priset. Danne är redan tipsad om detta

                              Ah, vad bra.

                              /Jocke

                              Kommentar

                              • Danne_85
                                • September 2009
                                • 667

                                #30
                                Ursprungligen postat av Marnat
                                bör den inte gå att få tag på som E-book?
                                Vill icke ha E-böcker en av få saker jg inte vill ha på datorn så e det böcker
                                Mvh: Danne

                                Foton:
                                http://www.blackroomphotos.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...