Hannesc Räkvas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millancolin
    • July 2007
    • 52

    Oj, vilken inspirerande tråd! Blev ju SÅ sugen på att skaffa en räkvas jag med! Har aldrig haft räkor tildigare dock, men nångång lär vara den första!
    Men, om jag köper 45cm vasen, blir det inte trångt med ett vanligt filter? Eller finns det mindre? Det fungerar inte att ha bara syrepump va?

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      Ursprungligen postat av hannesc
      jamen precis! du fixar det med en hand bakbunden!
      Haha, får ta mig en funderare .
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        Ursprungligen postat av Millancolin
        Oj, vilken inspirerande tråd! Blev ju SÅ sugen på att skaffa en räkvas jag med! Har aldrig haft räkor tildigare dock, men nångång lär vara den första!
        Men, om jag köper 45cm vasen, blir det inte trångt med ett vanligt filter? Eller finns det mindre? Det fungerar inte att ha bara syrepump va?
        jag kör ett jättelitet aqua-el mini filter. tar inte stor plats alls. ser störe ut på bilderna för vasen förvränger den. pia kör med nått väldigt litet Elite-filter.

        luftpump skulle jag inte ha. låter o sen blir det inte så bra filtrering om du inte bygger ett billifilter. men de låter ju spm sagt. denna är toktyst.

        Kommentar

        • Millancolin
          • July 2007
          • 52

          Ursprungligen postat av hannesc
          jag kör ett jättelitet aqua-el mini filter. tar inte stor plats alls. ser störe ut på bilderna för vasen förvränger den. pia kör med nått väldigt litet Elite-filter.

          luftpump skulle jag inte ha. låter o sen blir det inte så bra filtrering om du inte bygger ett billifilter. men de låter ju spm sagt. denna är toktyst.
          Jag var faktiskt och kikade på filter idag och hittade ett såntdär mini-filter. Men till min förvåning och fasa var det inte en enda av de tre djuraffärer här i stan som hade räkor!!!!
          Var EN som hade Amanoräkor, men då bara 2 stycken, och om man ska ha runt en tio stycken så blir det lite svårt. Dessutom vill jag helst ha körsbärsräkor eller red crystal.
          Jaja, jag tänker då fortsätta läsa om alla fina räkvaser och räkor i allafall, och låta mig inspireras till den dag jag får tag på räkisar

          Kommentar

          • myslas
            • February 2008
            • 672

            Ursprungligen postat av Millancolin
            Jag var faktiskt och kikade på filter idag och hittade ett såntdär mini-filter. Men till min förvåning och fasa var det inte en enda av de tre djuraffärer här i stan som hade räkor!!!!
            Var EN som hade Amanoräkor, men då bara 2 stycken, och om man ska ha runt en tio stycken så blir det lite svårt. Dessutom vill jag helst ha körsbärsräkor eller red crystal.
            Jaja, jag tänker då fortsätta läsa om alla fina räkvaser och räkor i allafall, och låta mig inspireras till den dag jag får tag på räkisar
            Då kan jag tipsa om redbee.se där det finns många som säljer olika sorters räkor. Oftast betydligt finare och billigare än du hittar i en vanlig affär.

            Kommentar

            • myslas
              • February 2008
              • 672

              Jag bör även påpeka att den här vasen är riktigt läcker.

              Kommentar

              • walak
                • April 2010
                • 263

                funkar det med denna sand som finns på ikea
                Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.


                och tror ni att denna lampa räcker
                Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.
                Senast redigerad av walak; 11 May 2010, 16:09.

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  aaee walak. det skulle inte jag våga göra....löär vara massa spännade ämnen i den sanden!

                  Kommentar

                  • gonzo44
                    • October 2007
                    • 2770

                    lampan funkar hur bra som helst
                    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                    Kommentar

                    • sofiemedg
                      • March 2010
                      • 98

                      fumkar trollhassel i sa akvarium också? eller är räkorna okänsliga mot det som kanske kommer från kvisten?
                      89

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        trollhassel verka funka hur bra som helst. mina räkor går med ägg o snäckan rejsar o vattent kristalklart. inga mysko värden alls!

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Trollhassel kan man ha i kar, har hört att efter något år kan de börja bli mjuka, men då har man säkert gjort 10 makeoves i karet
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            trollhassel så det går ha i karet.. Hmmmm!! jag tror min granne blir av med några grenar någon natt hihi
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • hult87
                              • February 2010
                              • 1287

                              go gonzo go

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                hehe! fasen gytt. ut palla grenar...inte varje människa som gör det! ta på dig zorro-mask!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...