skit i maken o kör igång! jag är så glad för att jag inte har nån bättre hälft eller föräldrar som "förbjuder" mig akvarium, såsom många här har :P
Hannesc Räkvas!
Kollaps
X
-
Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
-
Var och tittade på räkor precis... priset på CR har gått ner sedan jag köpte senast, vilket är ett par år sedan nu.
Är studerande just nu och har inte fått OK från CSN ännu... men får jag pengar så skall jag ställa fram akvariet på lämplig plats och börja planera... så får vi väl se vad gubben sägerKommentar
-
gytt! kommer bli fint. jag ska nog snart göra om min vas. nya grenar o ny mossa.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
aa tack så mycket. nu på sisstone har det komit nån jäkla alg som tagit över mycket o mossan är lite väl utbredd nu :P
nja den sänglampan här hängt med sen 94 så den finns nog inte kvar, men det är samma lampa i som Beryll så man kan ju säga "ja" på den frågan ändå :PProjekt:
Kommentar
-
mja vet inte. ingen aning faktiskt. kanske. men jagvet inte vad jag ska byta till :PProjekt:
Kommentar
-
räkvasen har varit lite bortprioterad på sistonne tyvärr så nu så tog jag o gjorde en lite större renovering av den.
det var massa trådalger av nått slag som var som typ nystat spindelnät i mossan. blev fasen inte av med det. så den mesta mossa fick gå nu. tog "frisk" mossa från ett annat kar o band på lite grenar. sen hade ju anubiasen börjat ruttna på botten. stammen asså..o ja jag vet de ska egentligen inte växa i så fin sand. så jag tog lite friska delar o band upp på ett par grenar.
grenarna har blivit svagare nu märker man. knäckte ett par nu när jag gjorde om
men vallisarna har tagit sig rätt bra
invånare just nu
3 amano
5 super cherry red
1 sherry red
1 CR
o en äppelsnäcka o nåra malayser
har moddat om filtret o satt på en finare filterbit. tog från ett innerfilter. av två anledningar. mer filteryta o att räklingar har större chans att klara sig nu.
så nu ska det bara växa till sig o bli lite lumigt igen :P
bilderProjekt:
Kommentar
-
a jag vet. varför gjorde du det? din nya är ju iof najs den med :PProjekt:
Kommentar
-
Hade för stort grus i så växterna ville inte fästa i botten så de flöt upp från botten, blev såå trött på det, och sen tyckte jag att det borjade lukta illa.... vet inte varför...
Men jag är inne på att köpa mig en Dennerle-kubde är så snygga
Senast redigerad av PiaJo; 12 October 2010, 20:16./PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar