Hannesc Räkvas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Christerhedberg
    svarade
    Oh okej, så pass länge? Japp det är äppel. Men hur ska man förhindra det då? De liksom ramlar över kanten på vasen så att de inte kommer tillbaka i den igen. Vasen är ju för snyggt så vill ju helst slippa täckglas.

    Lämna en kommentar:


  • Nadine
    svarade
    är det äppelsnäckor du har så klättrara de ur i vilket fall, de kan leva en vecka på land har jag hört :P

    Lämna en kommentar:


  • Christerhedberg
    svarade
    Gillar din räkvas hannes, men du har/hade snäckor i den förut? Jag har i alla fall 3 st i min, men de kryper ur nästan varje natt, då hittar jag dessa på golvet på morgonen och stoppar i dom igen. Då fortsätter de åka runt där i. Har jag för hög vattenyta?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    men kör på en vas då :P billigt som tusan o tack för komplimangen. hur ser ditt räkkar ut?

    Lämna en kommentar:


  • Nadine
    svarade
    Jag vill också ha en sån snygg räkvas! Jäklar va inspirerad jag blev, mycket snyggare än mitt räkkar :P

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    den är strax under ytan med utblåset riktakt en smula uppåt. just för att skapa ytrörelse

    Lämna en kommentar:


  • tulle89
    svarade
    Måste fråga angående pumpen, för du har väl pump i?

    Hur långt ner har du denna? Har du så där blir krusningar på ytan eller bara cirkulation, eller inget alls? :P

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    lite bilder :P

    lite halvkasst ljus så de blev lite gula..är fortfarande inte så haj på det där med fota asså :P haha
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • tulle89
    svarade
    Jo vart inne på det med, men är tveksam till att gipsen orkar det. Är trotts allt en 25 kg :P

    Och bor hemma och har en far som inte ser akvariet utan endast vattenskador så något som hänger fritt i luften får jag nog utesluta haha. Men köpte hem en vas och testa och det fick plats bredvid mitt befintliga akvarium på en golvstående möbel

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    molly-skruv då?

    Lämna en kommentar:


  • tulle89
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    betong..så plugg o skruv helt enkelt
    Aha. Ja lite stabilare än och dra det i gipsvägg :P Och givetvis inte en regel där jag ville ha hyllan heller ^^

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    betong..så plugg o skruv helt enkelt

    Lämna en kommentar:


  • tulle89
    svarade
    Ny fråga angående lack-hyllan.

    Hur har du fäst denna i väggen? Dragit skruvarna i reglarna? Eller du har någon ziper-ex vägg?

    Lämna en kommentar:


  • Föllförfisk
    svarade
    Men vad trist att de oragea inte överlevde!! De var ju iof pyttesmå!

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    hittade massa räklingar i kåpan på mitt filter till räkkaret när jag kollade och alla mådde bra hoppas dina gör det med

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...