Hannesc Räkvas!
Kollaps
X
-
Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
-
Byter också 30% vatten varje vecka och har inga alger och det växer så det knakar, ingen pmdd har jag ifast det är ju iof ingen vas, men ett litet 15L sexkantigt akvarium
Senast redigerad av källebacken; 01 September 2010, 20:03.AnnicaKommentar
-
Det du vill undvika är filter med små springer då trycket blir för stort där för att en liten räkbebis ska kunna simma ifrån. Har man bara en filterpatron brukar trycket bli mer jämt fördelat och därför inte så kraftigt.
Vad man kan göra annars är att trä en nylonstrumpa över insuget. Dock sätts detta igen snabbt och är enligt mig inte en långlivad lösning.Kommentar
-
Växtnäring för akvarium
Vad är PMDD
Står för Poor Man's Dupla Drops och du ska efter vattenbyte tillsätta 10 ml per 100 liter av de tre näringsämnena som man blandar ut i vatten; KNO3, KH2PO4 och NutriSI.Kommentar
-
-
Växtnäring för akvarium
Vad är PMDD
Står för Poor Man's Dupla Drops och du ska efter vattenbyte tillsätta 10 ml per 100 liter av de tre näringsämnena som man blandar ut i vatten; KNO3, KH2PO4 och NutriSI.
Sitter just och ska beställa hem lite att mata plantorna med...Kommentar
-
En sån påse du får (av ett av näringsämnena) blandar du ju ut i en halvlitersflaska så det varar ju rätt så länge
Om du inte har ett superstort akvarium såklart. Då går de åt haha.
Kommentar
-
ett sånt packe som man blandar i 3 st halvliters flarror räcker till 5000L har jag för mig.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
För att hålla sig lite till ämnet så har jag dreglat över sådana vaser varje senaste besök på IKEA. :P De är grymt snygga, och det blev riktigt bra med hasseln! Tror nån liknande vas med främst växter kommer bli mitt nästa projekt. Men först ska jag se om jag får igång mitt nuvarande kar ordentligt...Kommentar
-
gör så! när du är klar kan du ju gå loss på en vas
det gör man på en dag typ . haha o billigt ärdet medProjekt:
Kommentar
-
Slänger upp några bilder på min vas med
Bild på vas
Närbild
På båda
Mina växter har inte riktigt tagit sig så ska se om jag ska försöka hitta ett 11 kompaktlysrör med lite bättre kelvin än det från ikea jag har.
Lite bilder på invånarna med:
Körsbär
Crystal Black
Rosa posthorn
Äppensnäckor Har Jade, rosa och lila. Bild på den rosa.Kommentar
-
riktigt najs tulle! kanonsnygg ju!!
vad har du för bottensubstrat?Projekt:
Kommentar
-
Tackar!men tycker inte jag fått till växtligheten lika snyggt som du hannesc. Tkr framförallt din mossa som slingrar sig är så fantastiskt fin och har fått sån volym
Det är coops kattsand faktisktbillig plus att den skulle vara bra för räkorna.
Kommentar
Kommentar