Hur går det med karet? Hur blev det med bytet av heterantheran och har du skaffat cocama?
tjabba, länge sen update nu
Karet tuffar på men det händer inte så mkt mer med det hehe, tror tyvärr att jag ligger på ett för högt ph för att firrarna ska vara nöjda, antingen det lr något annat, nu har jag dock en flyttlåda med boklöv som morsan min har samlat ihop som bara ska kokas och sen ner i karet, vi får se om det får fart på dem.
Om du kokar dem så försvinner mycket av "det goda" som du vill åt. Om du inte använder avkoket förstås.
Jag kommer använda både och faktiskt, och jag kommer bara skölja dem i kokande vatten mer eller mindre, dvs lägga dem i ett durkslag och hälla kokande vatten över.
Kommer sen köra en del av dem i kokande vatten en längre stund för att få just ett avkok
Sen fungerar de ju även som både lekplats och gömställe för mina apistos så får vi se hur det går.
liten update på lilla karet också, nu är jag hundra på att honan återigen ligger på rom.
har som synes fyllt på ordentligt med boklöv så får vi se hur det går med rommen om man kan få frisimmande osv. Verkar dock lovande då honan knappt ens kommer ut och äter nu.
Ruggigt lågt Ph. Hur stora vattenbyten kör du och hur ofta? Lite lurigt om Ph skulle skena iväg nu när du har rom på gång... Hur långt får du ner vattnet i Ph när du kokar löven?
Ruggigt lågt Ph. Hur stora vattenbyten kör du och hur ofta? Lite lurigt om Ph skulle skena iväg nu när du har rom på gång... Hur långt får du ner vattnet i Ph när du kokar löven?
har inte gjort nått avkok än utan bara skållat de löv som är i just nu. ska kolla på lördag åt dig. inte oroad över att ph ska skena då mitt vatten är sjukt buffrat redan från start, det är ett helvete att få ner ph till 5.5, funderar på att gå över till RO vatten faktiskt
Kommentar