Mmmhm... men tycker cyberzoo.se har rätt ok pris på den.
540L - Återuppstartar hobbyn med renoveringsprojekt mm
Kollaps
X
-
Update #2:
- All maskering är klar utom helt täckande på glasen (Morgondagens projekt)
- Slipat slipat och slipat. Jobbat 7-8 timmar med ramen idag.
Men nu börjar nästa roliga.
Efter maskeringen imorgon så blir det noga rengöring därefter första färgen. Skoj!
Hoppas på att all färg ska hinna ligga på tills söndag ~lunchtid. Hämtar bakgrund, silikon och lysrör på måndag. Så det blir måndagens projekt att montera det samt cellplast/friggo i botten för att skydda glaset.
Vore kul att mäta in/loda och börja vattenfylla lite smått under nästa vecka.
Karet ska stå ett tag o cirkulera vatten/gå in sig lite så nya rampen bygger jag nog inte fören i mitten av nästa månad / nästa lön. Men vi får se
Fler bilder är tillagda på: http://bilder.icehurst.se
Gold är betalt. Väntar bara på att ON-knappen blir tillslagen så kommer bilderna i tråden ist!Kommentar
-
Oooh, längtar redan! =)1* 540 liter med SA/CA ciklider
9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm
www.tvspel.ifokus.seKommentar
-
The story so far:
Började lite enkelt med ett akvarium jag kom över till en bra peng.
Och planen var att snygga till det med lite färg. Montera bakgrund mm.
Det var skitigt och slitet som 17 svåra år. Men silikonet var fräscht och det stod aktivt till dagen innan jag hämtade det.
Valet av färg föll på en riktigt mattsvart.
Timmar med slip och rengöring.Kommentar
-
Del 2 av sammanfattningen med bilder. Första delen på sida 1
Efter X antal timmar (Vågar inte ens tänka på det) och vet inte hur många lager färg senare så var benställningen klar och det var dags för själva karet. Det är nu det jobbiga börjar då skicket benställning vs. kar var som natt och dag. Karet var extremt skitigt, repigt i ramen, fullt med gammalt silikon, klister, tejp och annan dynga så många timmar spenderades på att rengöra och förbereda inför slip.Kommentar
-
Och igårkväll så började jag monteringen av bakgrunden. (Efter noga rengöring av glaset)
Använde Perennator aq201 silikon till monteringen. Aldrigt kört det silikonet förut
och det var i mitt tyckte riktigt bra. (Körde på Röd Gneiss, 2x A och 1x B som bakgrund)
Nu väntar bara lite mindre "montering", som tex. friggolit i botten för att skydda glaset.
Lite små-tweaks, städas ur och rengöra alla glas in- och utvändigt samt karet ska på plats i vardagsrummet för att passas in.
Har även fått hem mitt FX5 filter mm.. Det enda jag inte beställt är filtermedia. Har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska köra i dom 3 korgarna. Förslag uppskattasKommentar
-
Jäklar vilket jobb du gör! Ser ju rikitigt bra ut! Har du något datum när du tänkt vara helt färdig?1* 540 liter med SA/CA ciklider
9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm
www.tvspel.ifokus.seKommentar
-
Kommer dock inte vattenfylla mm fören jag bestämt lite mer om hur det ska
se ut, vilka filtermaterial som ska användas mm..
Men gissar på att få fart på allting i början av april.
Måste köpa hem virke etc för rampen med :PKommentar
Kommentar