Aloha!
Har funderat rätt länge på att odla egna räkor som levandefoder
Och IDAG var det dags att sluta grubbla och prova på istället...
Så när jag gick runt i butiken för att handla nya växter till mitt lite större kar så var det som om en högre makt gav mig de slutgiltiga svaret... Där på en skylt så läste jag... (399:- 37Liter, pump, 3 kg sand & plastväxt...) Ett "Startpaket" de tydligen reade ut eller något... Sååå saken var klar! Jag skulle bli en räkodlare
Sagt och gjort, åkte jag därifrån med 10 neontetror, 8 nya växter (Som hamnade i mitt större kar) och ett startpaket "A'la räkodling" på 37L
Kom hem och var ivrig likt en kissnödig hund ute på promenad och satte genast igång att fixa plats åt karet, tvätta sanden och fantisera om hur det skulle se ut som ett färdigt räkkar

Packade upp för att studera innehållet närmare... 1 plastväxt, 1 pump & 3 kg sand... varav 2kg var blå sten & 1 kg var färgade stenar i alla möjliga färger

Använde akvariemöbeln som 70L tanken stod på en gång i tiden

Tanken & den nytvättade sanden på plats

Finiiiish
(Klaga inte på lampan... i know) 

Ännu en bild på resultatet.... (Bortse från alla bubblor)
Just nu så är det bara 4 neontetror som simmar omkring i karet... För att "gå in" karet i några dagar... Sen så byts de ut emot MINST 10 crystal red räkor... som förhoppningsvis ska föröka sig...
Jag vet att jag inte har den optimala belysningen... Men det var TYVÄRR
Den ENDA belysning jag hade... Har visserligen en ramp till 70liters tanken, men den är utlånad för tillfället, så denna belysning är ENBART en tillfällig... lösning... om man ens kan kalla det för lösning 
Uppdaterar så fort "The Räklings ligan" anländer
Har funderat rätt länge på att odla egna räkor som levandefoder

Så när jag gick runt i butiken för att handla nya växter till mitt lite större kar så var det som om en högre makt gav mig de slutgiltiga svaret... Där på en skylt så läste jag... (399:- 37Liter, pump, 3 kg sand & plastväxt...) Ett "Startpaket" de tydligen reade ut eller något... Sååå saken var klar! Jag skulle bli en räkodlare

Sagt och gjort, åkte jag därifrån med 10 neontetror, 8 nya växter (Som hamnade i mitt större kar) och ett startpaket "A'la räkodling" på 37L

Kom hem och var ivrig likt en kissnödig hund ute på promenad och satte genast igång att fixa plats åt karet, tvätta sanden och fantisera om hur det skulle se ut som ett färdigt räkkar

Packade upp för att studera innehållet närmare... 1 plastväxt, 1 pump & 3 kg sand... varav 2kg var blå sten & 1 kg var färgade stenar i alla möjliga färger

Använde akvariemöbeln som 70L tanken stod på en gång i tiden

Tanken & den nytvättade sanden på plats

Finiiiish

Ännu en bild på resultatet.... (Bortse från alla bubblor)

Just nu så är det bara 4 neontetror som simmar omkring i karet... För att "gå in" karet i några dagar... Sen så byts de ut emot MINST 10 crystal red räkor... som förhoppningsvis ska föröka sig...
Jag vet att jag inte har den optimala belysningen... Men det var TYVÄRR

Uppdaterar så fort "The Räklings ligan" anländer

Kommentar