540L - SA/växt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joelvuo
    • September 2009
    • 771

    Jag tog bilder igår men glömde såklart att ladda upp dom, så dom kommer nu istället





    Missade en fläck på rutan, kul

    Kommentar

    • joelvuo
      • September 2009
      • 771

      Jag var och hämtade fjärilsfiskarna idag förresten. Grymt fina, kommer med bilder imorgon om jag orkar och kommer ihåg. Nyss när lampan släcktes så hörde jag två stycken vak och kollade in snabbt, såg bara 3 neontetror

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Vilket kar du har! Du får ta bilder på fjärilarna när det är tändningsdags.
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • joelvuo
          • September 2009
          • 771

          Det kommer, dom är inte så jätteaktiva om man säger så, hänger vid flytväxterna så dom syns knappt

          Kommentar

          • joelvuo
            • September 2009
            • 771



            Försökte få bilder på fjärilarna men dom var bortvända så orkade inte ladda upp

            Har ansat, lagt i lite engelsk sjösten och plockat bort säkert 5L flytväxter och slängt. Vattnet har blivit kristallklart nu också!!

            Vad tycker ni? Bra eller an*s?

            Kommentar

            • Klotte
              • February 2007
              • 621

              Ser bra ut tycker jag Gillar den svarta bakgrunden, framhäver verkligen innehållet i karet.

              Vad är det för flytväxter du har?
              540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
              100 liter blandat...

              Kommentar

              • joelvuo
                • September 2009
                • 771

                Ursprungligen postat av Klotte
                Ser bra ut tycker jag Gillar den svarta bakgrunden, framhäver verkligen innehållet i karet.

                Vad är det för flytväxter du har?
                Tack!

                Har tyvärr inte en blekaste om vad det är för flytväxt, så kan inte säga

                Kommentar

                • joelvuo
                  • September 2009
                  • 771

                  Snart måste jag flytta akvariet, ska byta rum med min syster så det blir en omstart tror jag, ska försöka undvika det

                  Måste nog ta ut akvariet genom fönstret för att slippa ta ut sand, men pallar bottnet med det, och pallar jag att bära det? Vet någon vikten för ett 540 alu + 75kg sand?

                  Tackarrr

                  Kommentar

                  • joelvuo
                    • September 2009
                    • 771


                    Börjat odla grönalger på botten Hade Ancistrus förutom som tog hand om det, men vet inte vad jag ska ha nu.

                    Tror även att två av mina fengäddor är lite sugna på att leka, dom simmar brevid varandra och jagar andra som kommer i närheten. En av dom, kanske båda är lite svullna vid analfenan.

                    Tog även bilder på fjärilsfiskarna som någon här ville se, slit dem med hälsan!

                    Kommentar

                    • joelvuo
                      • September 2009
                      • 771

                      Sådär ja, aponogetorna är borttagna i tron om att karet ska få lite mer djuphetskänsla.

                      Bilder kommer ikväll om det har klarnat upp från vattenbytet

                      Kommentar

                      • Klotte
                        • February 2007
                        • 621

                        Läcker bild när den äter

                        Angående dina grönalger, kan det funka med Siameser om du får tag på lite större, eller tror du att de blir middag?
                        540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                        100 liter blandat...

                        Kommentar

                        • joelvuo
                          • September 2009
                          • 771

                          Ursprungligen postat av Klotte
                          Läcker bild när den äter

                          Angående dina grönalger, kan det funka med Siameser om du får tag på lite större, eller tror du att de blir middag?
                          Tack!

                          Har funderat på Siameser, tror inte att det blir middag med tanke på att jag fortfarande har en neontetra kvar som är GRYMT liten.

                          Blir nog 5-6 siameser på måndag? Är det för lite?
                          Och några kongotetror om han har inne

                          Kommentar

                          • Klotte
                            • February 2007
                            • 621

                            Ursprungligen postat av joelvuo
                            Tack!

                            Har funderat på Siameser, tror inte att det blir middag med tanke på att jag fortfarande har en neontetra kvar som är GRYMT liten.

                            Blir nog 5-6 siameser på måndag? Är det för lite?
                            Jag har 3 siameser och 3 ancistrus i mitt 540, men ancistrusarna är värdelösa, de bara äter växter, så jag ska skaffa 3 siameser till tror jag, de är helt fantastiska på att hålla rent
                            540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                            100 liter blandat...

                            Kommentar

                            • joelvuo
                              • September 2009
                              • 771

                              Ursprungligen postat av Klotte
                              Jag har 3 siameser och 3 ancistrus i mitt 540, men ancistrusarna är värdelösa, de bara äter växter, så jag ska skaffa 3 siameser till tror jag, de är helt fantastiska på att hålla rent
                              Då blir det minst 6 stycken för min del då, känns lite tomt med fiskar för nuvarande om man säger så

                              Kommentar

                              • Klotte
                                • February 2007
                                • 621

                                hehe får samma känsla hemma, räknade igår, hade 25 fiskar i karet, men ser helt tomt ut när man tittar in

                                Ser fram emot nya bilder med lite siameser i sen då
                                540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                                100 liter blandat...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...