Electric Blue Jack Dempsey i 600-liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Mm.. ballt kar.. hade nog varit fläskigt vid det här laget..
    Ja, de flyttade från det ursprungla 600-litaret, till det 960 som man kan se på de sista bilderna och filmerna.
    Det som är så typiskt var att baljorna - speciellt 960-karet med EBJD - hade pontential att bli riktigt fläskigt precis när det var dags att monterna ner alla kar och hela skiten inför flytten till kåken...

    Så, ja - det hade varit förjävla fränt att få se hur det hade kunnat utveckla sig. Tanken var att addera ett par vanliga JD, eller BGJD (Blue Gene) till denna grupp, och sedan låta det puttra på...

    Men planer på nya, större kar håller sakta men säkert på att realiseras - så man vet aldrig...

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Va?? Är du inte klar än.. väntade mig bilder nu i helgen? Hur stort blir det och vilka material?

      Nä allvarligt talat är flytt det värsta man kan göra.. har en polare som tappade en gravid leo-hona i flytt (innan leos blev vanliga) och jag har själv tappat både kar och fisk i flytt så det är nog vettigt att avveckla innan man flyttar.. tråkigt hur som..

      Du får sälja nån gura och bygga 5000L helglas..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        Va?? Är du inte klar än.. väntade mig bilder nu i helgen? Hur stort blir det och vilka material?

        Nä allvarligt talat är flytt det värsta man kan göra.. har en polare som tappade en gravid leo-hona i flytt (innan leos blev vanliga) och jag har själv tappat både kar och fisk i flytt så det är nog vettigt att avveckla innan man flyttar.. tråkigt hur som..

        Du får sälja nån gura och bygga 5000L helglas..
        Haha! Jag hade gärna varit i position att slänga upp några nya bilder, men det får vänta ett tag till.

        Ja, jag sket i att ta med burkarna till kåken - hade ju inte en aning om var jag skulle placera dom... så det var enklast att bara stänga ner skiten och börja om.

        Jag får inte riktigt plats med 5 000-liter, men det blir 3 000-liter istället - ganska malligt det med. Det blir en träburk.

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          Ja.. inte helt fel det heller..

          3x1x1 eller?
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Haha! Jag hade gärna varit i position att slänga upp några nya bilder, men det får vänta ett tag till.

            Ja, jag sket i att ta med burkarna till kåken - hade ju inte en aning om var jag skulle placera dom... så det var enklast att bara stänga ner skiten och börja om.

            Jag får inte riktigt plats med 5 000-liter, men det blir 3 000-liter istället - ganska malligt det med. Det blir en träburk.
            Hmm. En träburk? Där ser man. Lite som att bygga en båt inomhus med andra ord. Har inte sett så många träkar på länge nu. Intressant.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Ja.. inte helt fel det heller..

              3x1x1 eller?
              Måtten, som jag skissar lite på fortfarande, är i nuläget: 230 x 135 x 100 cm.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Hmm. En träburk? Där ser man. Lite som att bygga en båt inomhus med andra ord. Har inte sett så många träkar på länge nu. Intressant.
                Ja, det blir som att bygga en båt, med träskal... Det finns en lirare på NCS-forumet som byggt en burk på 5 kubik på detta sätt, alldeles nyligen. Fantastiskt resultat. Nu har jag ju tummen mitt i rôva, så jag får givetvis experthjälp med detta bygge.

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Bra mått!

                  Mm.. såg den burken.. ingen lekstuga där iaf..

                  Jag byggde ju en träburk för några år sedan, blev jävligt fett till slut.. missen jag gjorde var att jag byggde för litet.. 1600.. skulle gått större när jag hade chansen..

                  Hojta om du har några funderingar..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Hmm. En träburk? Där ser man. Lite som att bygga en båt inomhus med andra ord. Har inte sett så många träkar på länge nu. Intressant.
                    Hur ser man då in
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Ursprungligen postat av HWH
                      Hur ser man då in
                      Kom på svaret själv, man behöver ju inte se in. Man snorklar ju i det såklart.
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        Bra mått!

                        Mm.. såg den burken.. ingen lekstuga där iaf..

                        Jag byggde ju en träburk för några år sedan, blev jävligt fett till slut.. missen jag gjorde var att jag byggde för litet.. 1600.. skulle gått större när jag hade chansen..

                        Hojta om du har några funderingar..
                        Absolut! Jag vet att du är kunnig inom detta, och läser ofta i din tråd där ni diskuterar byggen liknande detta!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Helena: Det brukar ju vara frontruta i karet.....
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av HWH
                            Kom på svaret själv, man behöver ju inte se in. Man snorklar ju i det såklart.
                            Ja, man lär ju få bada vid olika tillfällen... men en fördel är att man sätter en präktig glasskiva länst fram, så kan man titta in...

                            Edit; Johnny hann före!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Fördelen med ett träkar i den storleken är ju att karet på sätt och vis flexar lite. Eller tänker jag tokfel här? tänker att det är aningen mindre känsligt för sättningar.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                Mm.. nackdelen med stora burkar.. själv fick jag snorkla i mitt vardagsrumskar klockan 5 på morgonen pga bla pumphaveri.. jättelistigt att sätta pumpen längst in i ett 150 djupt kar med 4 rockor i.. nu hänger pumpen mitt i karet istället..

                                Blir mycket ljus i ett så högt kar dock..
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...