Jag avancerar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MissB
    • May 2009
    • 502

    #91
    Jag matar på med diskusgranualt och de älskar det!

    Kommentar

    • Vimsa
      • November 2008
      • 768

      #92
      Det här blir nog superbra! Karet är snyggt redan nu Och riktigt snygga fjärilar. Mina fjärilar har dock krånglat en hel del, köpte ett par som lekt i affären, men båda två dog med en, två månaders mellanrum. Har nu en ny hane + en hona som kom igår. Hur som helst, ska inte snacka ner din tråd med mina fjärilsbekymmer Skulle bara berömma ju!

      Kommentar

      • MissB
        • May 2009
        • 502

        #93
        Ursprungligen postat av Vimsa
        Det här blir nog superbra! Karet är snyggt redan nu Och riktigt snygga fjärilar. Mina fjärilar har dock krånglat en hel del, köpte ett par som lekt i affären, men båda två dog med en, två månaders mellanrum. Har nu en ny hane + en hona som kom igår. Hur som helst, ska inte snacka ner din tråd med mina fjärilsbekymmer Skulle bara berömma ju!
        Tack Ja det är lite gambling med fjärilarna. Lite därför jag tog ett gäng, så får man ju se hur många som klarar sig

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #94
          ääääääääääääääääälskade dina fjäilsbilder!! Vart sugen på att ha de igen *ler* (ditt fel!)
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • MissB
            • May 2009
            • 502

            #95
            Jag blir inte kvitt dimman i vattnet!!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #96
              Bild?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • MissB
                • May 2009
                • 502

                #97
                Bild i inlägg 87

                Kommentar

                • MissB
                  • May 2009
                  • 502

                  #98
                  Har läst lite om Infusorier och det verkar inte helt onekligen som om de är det som spökar i vattnet.

                  Nu man kan ju skaffa sig ett UV filter och vad jag förstått så är det toppen om man vill ha kristallklart vatten.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #99
                    Ah, sorry för det men jag trodde det blivit värre...
                    Vänta ett tag innan du målar fan på väggen, det kan fortfarande vara sanden som är boven i dramat och inte var tillräckligt tvättad. Det kan om man har otur ta ett par veckor innan det blir klart i vattnet, så än är det ingen ko på isen!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • drd
                      • March 2004
                      • 5586

                      Man kan oxå testa ett innerfilter med hårt packad filtervadd i som suger upp alla minimala partiklar
                      ________________________________________________

                      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                      Kommentar

                      • MissB
                        • May 2009
                        • 502

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Ah, sorry för det men jag trodde det blivit värre...
                        Vänta ett tag innan du målar fan på väggen, det kan fortfarande vara sanden som är boven i dramat och inte var tillräckligt tvättad. Det kan om man har otur ta ett par veckor innan det blir klart i vattnet, så än är det ingen ko på isen!

                        Det har blivit aningen värre, speciellt efter att jag hällt i filterbaterier. Borde ju blivit klarare efter 24 timmar.

                        Kommentar

                        • MissB
                          • May 2009
                          • 502

                          Ursprungligen postat av drd
                          Man kan oxå testa ett innerfilter med hårt packad filtervadd i som suger upp alla minimala partiklar
                          Bra tips. Har ju två innerfilter liggande

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Jo förvisso, men jag tycker nog att det ofta stressas fram resultat alldeles för fort istället för att låta tiden ha sin gång och låta karet sätta sig innan man trixar och donar med en massa grejer (inte du nu).
                            Sedan gör ofta även filterbakterier vattnet lite disigt, men visst kan det vara infusorier du fått i karet och det finns då ett par olika vägar att gå. Har du lite pengar över så här innan jul är givetvis ett UV-filter en bra investering, även för framtiden. Även en total mörkläggning funkar bra men är kanske inte lika roligt. Testa även att göra som drd föreslog med ett tätpackat filter, det kan ibland räcka.
                            Har du rengjort filterpatronen sedan starten?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • ankan94
                              • February 2009
                              • 199

                              Kan bli ett intressant projekt det här!

                              Kommentar

                              • drd
                                • March 2004
                                • 5586

                                Grumliga kar har den tendensen att bli intressanta projekt som angagerar många zoopetare
                                ________________________________________________

                                Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...