Hemichromis lifalili - 600-liter.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell
    • February 2007
    • 18959

Hemichromis lifalili - 600-liter.

Jag hittade dessa två röda ciklider nere i shopen i ett kar som var fyllt med allehanda, lite storvuxna robusta ciklider - vet inte riktigt vilka arter - men en salig blandning. De simmade omkring där lite planlöst, och jag tittade på dom en stund och fick lite feeling för dom. Jag tror att det kan vara en hona och en hane, men är lite osäker.
    600-burken var ju tom så jag plockade med mig dom hem, rafsade ihop lite stenar och rötter och släppte i dom - vi får se hur det går (men det ser riktigt bra ut i nuläget iallafall). Uppdateringar, bilder och filmer kommer löpande!
    Bifogade filer
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

Trevligt Mats, kul med lite ovanligare fisk!
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

Kommentar

• Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

Yes

Kommentar

• Mats Bryzell
        • February 2007
        • 18959

Japp - jag tror det kan bli riktigt kul. Jag måste bara ha lite mer ljus i baljan så jag kan filma och fota lite snyggare bilder!

Kommentar

• karrokaja
          • March 2006
          • 5388

haha du är knäpp!! men kul att få föja även detta
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• Mats Bryzell
            • February 2007
            • 18959

Ursprungligen postat av karrokaja
            haha du är knäpp!! men kul att få föja även detta
            Jaa, men va fasen - baljan stod ju tom här hemma och så såg dom så knubbiga och goa ut - så dom fick följa med hem!

Kommentar

• ansjo
              • November 2005
              • 29967

Men jag vet andra som också är knubbiga och goda jhu...
              Kan undra hur lång tid det tar mellan isläpp och yngel, ska jag satsa på en vecka?
              /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• c90368
                • September 2006
                • 5973

Det är bara att inse Mats, du kan inte stänga av några akvarier

Flyttplanerna innebär bara nya projekt
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

Kommentar

• Mats Bryzell
                  • February 2007
                  • 18959

Ursprungligen postat av c90368
                  Det är bara att inse Mats, du kan inte stänga av några akvarier

Flyttplanerna innebär bara nya projekt

Ja, flyttplanerna innebär ju egentligen inte att jag "släcker" karen, utan mer att jag inreder dom sparsamt så att jag skall kunna rycka upp dom lite fortare och lättare. Vad som gnider riktigt stenhårt i mig nu är att jag har en massa finfina planer på projekt - men att jag inte riktigt vill dra igång dom, just för den händelse att det smäller till på husfronten och man får rycka upp allt igen.
                  Återigen, husköp är ju en segdragen historia och just nu är det ganska dyrt och litet utbud - skulle inte förvåna mig om jag sitter i det jävla torslanda en sommar till...
                  Men, som du säger Maths, det är svårt att inte fylla karen med härliga invånare.

Kommentar

• Albinfiskare
                    • November 2007
                    • 1399

Jag satsar på ett vattenbyte och du har lek!

Om det är en hane och hona dvs, men det är rätt lätt att se.

Hanen blir nästan helt blå och honan lyser orange/rött.

Mina har faktiskt klarat att dra upp ett 10tal yngel till nästan centimetern snart!

Kommentar

• Mats Bryzell
                      • February 2007
                      • 18959

Ursprungligen postat av Albinfiskare
                      Jag satsar på ett vattenbyte och du har lek!

Om det är en hane och hona dvs, men det är rätt lätt att se.

Hanen blir nästan helt blå och honan lyser orange/rött.

Mina har faktiskt klarat att dra upp ett 10tal yngel till nästan centimetern snart!
                      Halloj Albin!
                      Jag var precis inne på din tråd och läste om dina fina lifalili - jag har faktiskt lämnat tillbaka mina två till affären. Jag är ganska säker på att det är en hona och hane - men det funkade inte med dessa två riktigt - en blev knallröd och den andra, som jag misstänker kan vara en hona - eller möjligtvis en ung hane (de är ganska små), blev lite blek och underdånig och jagad av den andre.
                      Så, jag avslutar denna tråd, men återkommer med något annat - längre fram!

Kommentar

• Albinfiskare
                        • November 2007
                        • 1399

Ursprungligen postat av MaxB
                        Halloj Albin!
                        - en blev knallröd och den andra, som jag misstänker kan vara en hona -

Knallröd blir inte min hane iaf, snarar mörkt matt röd, typ blå nästan, svårt att beskriva :P Den är typ röd och blå sammtidigt lr vad man ska säga :P

Honan glöder nästan däremot.

Låter som du fått två hanar/ två honor, hade varit kul med lite bättre bilder Men antar att det är too late nu

Kommentar

Arbetssätt...