375L Malawi blir ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobFrazie

    • May 2010
    • 842

    Kul med lite bilder hehe

    Alltså när jag såg det "gräset" så blev jag lite kär själv. vill dock inte ha ner de bakterierna som kan finnas i mitt kar.
    Men tyckte det var redigt snyggt. och dessutom gratis

    Tog väl kanske hem lite väl mycket gräs till dig, men hoppas dem tar sig och det blir bra. tror det blir RIKTIGT snyggt när dem tagit sig och börjar växa och "yngla" av sig


    måste även tillägga att jag lev själv JÄVLIGT sugen på inhemskt när jag såg ditt idag
    plus att jag bara trodde att du typ tagit hem 1-2 abborrar inte 5? lr vad du nu hade!
    Är avundsjuk iaf

    Och musslorna är väl inte för många gosse?
    Blötte ner mig skapligt för att ta dem åt dig
    Kanske inte så snyggt att ha dom som vi lämnade dem, i en ända stor hög dock
    Senast redigerad av RobFrazie; 07 July 2010, 22:20.
    720L Soppa
    200L Asien
    Räkvas
    65L Betta

    Kommentar

    • malawifisken
      • August 2008
      • 969

      Blev en liten filmsnutt också:

      Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

      Kommentar

      • malawifisken
        • August 2008
        • 969

        Ursprungligen postat av RobFrazie
        Kul med lite bilder hehe

        Alltså när jag såg det "gräset" så blev jag lite kär själv. vill dock inte ha ner de bakterierna som kan finnas i mitt kar.
        Men tyckte det var redigt snyggt. och dessutom gratis

        Tog väl kanske hem lite väl mycket gräs till dig, men hoppas dem tar sig och det blir bra. tror det blir RIKTIGT snyggt när dem tagit sig och börjar växa och "yngla" av sig


        måste även tillägga att jag lev själv JÄVLIGT sugen på inhemskt när jag såg ditt idag
        plus att jag bara trodde att du typ tagit hem 1-2 abborrar inte 5? lr vad du nu hade!
        Är avundsjuk iaf

        Och musslorna är väl inte för många gosse?
        Blötte ner mig skapligt för att ta dem åt dig
        Kanske inte så snyggt att ha dom som vi lämnade dem, i en ända stor hög dock

        Jo då jag tycker också gräset e snyggt, jävligt svårt att plantera bara. Men jag ska fortsätta plantera lite mer imorgon tänkte jag.
        Japp de stämmer bra, 5st är det. Men jag ska faktiskt ut i håva upp några till. Tänkte mig 8st totalt.
        Jo, musslorna e för många, på tok för många. Men snällt av dig att du offrade din kropp för mig skull=)
        Dom har börjat vandra omkring o sprida up sig nu, får se imrogon hur det ser ut o hur många jag ska ha kvar. Vart hämtade du dom?
        Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          VIlket trevligt kar med vackra fiskar du fått till! Abborrarna är så vackra med grönsvarta kroppar och röda fenor.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • RobFrazie

            • May 2010
            • 842

            Ursprungligen postat av malawifisken
            Jo då jag tycker också gräset e snyggt, jävligt svårt att plantera bara. Men jag ska fortsätta plantera lite mer imorgon tänkte jag.
            Japp de stämmer bra, 5st är det. Men jag ska faktiskt ut i håva upp några till. Tänkte mig 8st totalt.
            Jo, musslorna e för många, på tok för många. Men snällt av dig att du offrade din kropp för mig skull=)
            Dom har börjat vandra omkring o sprida up sig nu, får se imrogon hur det ser ut o hur många jag ska ha kvar. Vart hämtade du dom?

            Ja men då var det ju inte så tokigt om vi tog många, nu kan du ju verkligen se vilka som vandrar och inte.
            Den lille fina snigeln om du nu sett den, hittade jag oxå vid en sten

            Vi var ute i Vargsmåla i Hultabrean och badade lite idag.. hittade även fina STORA rötter/stubbar
            720L Soppa
            200L Asien
            Räkvas
            65L Betta

            Kommentar

            • malawifisken
              • August 2008
              • 969

              Ursprungligen postat av RobFrazie
              Ja men då var det ju inte så tokigt om vi tog många, nu kan du ju verkligen se vilka som vandrar och inte.
              Den lille fina snigeln om du nu sett den, hittade jag oxå vid en sten

              Vi var ute i Vargsmåla i Hultabrean och badade lite idag.. hittade även fina STORA rötter/stubbar

              okej okej. men du, jag ska råna med dig dit ut imorgon så får du visa vart de ligger så får du ner i vattnet o plasska o hämta rätter=)
              Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

              Kommentar

              • malawifisken
                • August 2008
                • 969

                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                VIlket trevligt kar med vackra fiskar du fått till! Abborrarna är så vackra med grönsvarta kroppar och röda fenor.

                Man tackar o bockar=)
                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Var äntligen och sjösatte ekan och såg återigen de stora fina abborrarna simma fram och tillbaka under båtarna vid bryggan. Det ryckte redigt i både fiskesinnet och akvaristnörderiet!
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • malawifisken
                    • August 2008
                    • 969

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Var äntligen och sjösatte ekan och såg återigen de stora fina abborrarna simma fram och tillbaka under båtarna vid bryggan. Det ryckte redigt i både fiskesinnet och akvaristnörderiet!
                    hehe ja det är bara att sätta igång=)
                    Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Hittils har jag ju bara ätit upp de hittills men får jag tag på ett kar så blir det nog att spara ett gäng.
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • RobFrazie

                        • May 2010
                        • 842

                        Nee, det är synd nu att man har lite lurigt med jobb. Annars hade jag ju köpt Malawifiskens inhemska precis innan det blev inhemskt

                        Är sugen på inhemskt, men har dåligt med både plats och pengar.
                        Varför kan man inte få allt man pekar på?
                        720L Soppa
                        200L Asien
                        Räkvas
                        65L Betta

                        Kommentar

                        • Pickles
                          • October 2009
                          • 1155

                          Ursprungligen postat av malawifisken
                          Idag när jag kom hem låg det massa musslor i karet o en balja med nån gräs liknande historia stod i badkaret. Bong och Billy the butt (RobFrazie) hade varit här när jag inte va hemma.. Jag hade sagt till Bong att jag tänkte ut o plocka en eller 2 musslor, INTE en eller 2 DUSSING musslor... Har flyttat lite på växter o rötter i karet också o planterat lite "gräs" som Bong o Bille the butt hade varit här med. Slänger upp lite bilder. Ni får ha överseende med att de e massa skit i vattnet, massa alger på framrutan o kass kvalite. Men men de e ju iallafall lite bilder
                          Så länge vi får bilder av Något slag är vi nöjda. XD Och det ÄR verkligen läckert, det där gräset! Vi får bara hoppas att det tar sig och att musslorna inte ruttnar bort och dör.
                          Du har inte provat mata dem med frusen krill? Borde fungera kan jag tycka.
                          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                          ~25l vatten

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Ursprungligen postat av Pickles
                            Så länge vi får bilder av Något slag är vi nöjda. XD Och det ÄR verkligen läckert, det där gräset! Vi får bara hoppas att det tar sig och att musslorna inte ruttnar bort och dör.
                            Du har inte provat mata dem med frusen krill? Borde fungera kan jag tycka.
                            Yngelfoder i form av liquidify borde väl även det hjälpa med maten till musslorna?
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • RobFrazie

                              • May 2010
                              • 842

                              En Malawifisk viskade lite i örat på mig idag att dom tydligen börjat uppskatta räkmixen nu

                              Vet även att nya bilder är tagna idag.. som jag inte sett och vill se!
                              Så upp med dem nu Malawifisken så vi får se om det hänt något roligt!
                              720L Soppa
                              200L Asien
                              Räkvas
                              65L Betta

                              Kommentar

                              • malawifisken
                                • August 2008
                                • 969

                                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                                Yngelfoder i form av liquidify borde väl även det hjälpa med maten till musslorna?
                                alltså, mina abborrar är mellan 10-15cm, då kan jag ju gärna inte mata med yngel mat.
                                Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

                                Kommentar

                                Arbetssätt...