180 liters Lejonkula

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #31
    Ursprungligen postat av Big_Sal
    Det var nog den fetaste fisken jag har sett haha. Ser ut att leva riktigt lyxliv... Dina danio ser ut som små öringar tycker jag. Ganska häftiga faktiskt enligt min mening. Hur stor är ancistrushannen som ägde maten?
    Svårt det där med mått, men säg 10 centimeter. Den enda fisk som Lejonhanen har lite problem med Honorna jagar han som ren hobby verksamhet, när han inte är för mätt
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #32
      Lite svårt att jämföra mina och dina fiskar, men de jag hade hemma var betydligt större skillnad mellan könen än vad ditt ev. par är. Honan var mycket mindre än hannen och klenare i kroppen samt hade heller inte lika stor pannpuckel.
      De simmade mycket mer tillsammans än många andra ciklider jag haft, och visade ett ganska intensivt parbeteende och revirtänk.
      Men lägga rom kunde hon, stora korn och många var det, tills lilla stygga jag kom med håven...
      För det är väl inte två honor du har....?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #33
        Jädrans svårt att bedöma om det är olika kön på dom, Maths, efter att ha kollat på din senaste film.
        Jag plockade fram några bilder på mina Lejonskallar. Bild ett och två är på honan och hanen. Bild 3 visar honan. Sista bilden är på killen - och man kan ana honan strax utanför grottan.
        Hoppas det kan hjälpa som jämförelse!

        Edit; Nu såg jag att bilderna blev väldig små - skall kolla om jag kan lägga in några större!
        Bifogade filer
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 November 2009, 08:03.

        Kommentar

        • travianplayer
          • October 2009
          • 1201

          #34
          Ursprungligen postat av MaxB
          Jädrans svårt att bedöma om det är olika kön på dom, Maths, efter att ha kollat på din senaste film.
          Jag plockade fram några bilder på mina Lejonskallar. Bild ett och två är på honan och hanen. Bild 3 visar honan. Sista bilden är på killen - och man kan ana honan strax utanför grottan.
          Hoppas det kan hjälpa som jämförelse!

          Edit; Nu såg jag att bilderna blev väldig små - skall kolla om jag kan lägga in några större!

          dom var också fina jag vill ha sådana men har förllitet kar!
          Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #35
            Här är fyra bilder till - de två första är på hanen och de andra är på en ganska ung hona.
            Bifogade filer

            Kommentar

            • travianplayer
              • October 2009
              • 1201

              #36
              Ursprungligen postat av MaxB
              Här är fyra bilder till - de två första är på hanen och de andra är på en ganska ung hona.

              hur många har du?
              Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                #37
                Tack för bilderna Mats. Jag tycker bulan i pannan är oroväckande stor på min "hona". Det är bara att hoppas på det bästa, annars blir det till att jaga Lejonhonor och det kan nog vara lite besvärligt.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #38
                  Ursprungligen postat av c90368
                  Tack för bilderna Mats. Jag tycker bulan i pannan är oroväckande stor på min "hona". Det är bara att hoppas på det bästa, annars blir det till att jaga Lejonhonor och det kan nog vara lite besvärligt.
                  Enligt killen i zoobutiken var det en lätt fisk att få tag på.
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #39
                    Ursprungligen postat av travianplayer
                    hur många har du?
                    Ursprungligen postat av c90368
                    Tack för bilderna Mats. Jag tycker bulan i pannan är oroväckande stor på min "hona". Det är bara att hoppas på det bästa, annars blir det till att jaga Lejonhonor och det kan nog vara lite besvärligt.
                    Ursprungligen postat av rödtoppen
                    Enligt killen i zoobutiken var det en lätt fisk att få tag på.

                    @ Travian. Jag hade lejonskallar förut, har inte dessa kvar - dom fick åka till Varberg med Ansjo. Jag hade fyra stycken, köpte dom som två par men det visade sig vara en hane och tre honor.

                    @ Maths! Bara kul om man kan vara till någon hjälp! Ja, bulan ser lite big ut på din "hona" men de får ju också en puckel... Du får la kolla om dom börjar "svassa" för varandra eller om de bråkar som fasen - då är det nog två hanar.

                    @ Rödtoppen. Ja, dessa ser man lite då och då - och är nog hyfsast lätta att beställa hem till sin butik - om dom jobbar så...?

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #40
                      Ursprungligen postat av rödtoppen
                      Enligt killen i zoobutiken var det en lätt fisk att få tag på.
                      Jepp, tex Imazo har dem i sin lagerlista för tillfället.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • travianplayer
                        • October 2009
                        • 1201

                        #41
                        Ursprungligen postat av MaxB
                        @ Travian. Jag hade lejonskallar förut, har inte dessa kvar - dom fick åka till Varberg med Ansjo. Jag hade fyra stycken, köpte dom som två par men det visade sig vara en hane och tre honor.

                        @ Maths! Bara kul om man kan vara till någon hjälp! Ja, bulan ser lite big ut på din "hona" men de får ju också en puckel... Du får la kolla om dom börjar "svassa" för varandra eller om de bråkar som fasen - då är det nog två hanar.

                        @ Rödtoppen. Ja, dessa ser man lite då och då - och är nog hyfsast lätta att beställa hem till sin butik - om dom jobbar så...?

                        okej väldigt fina fiskar!
                        Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                        Kommentar

                        • rödtoppen
                          • June 2006
                          • 3148

                          #42
                          Fick hem 4st lejonhuvud igår, det tog ca 1 timme sen hade de redan börjat mucka gräl med de övriga fiskarna- snacka om humör
                          Senast redigerad av rödtoppen; 19 November 2009, 17:59.
                          / dtoppen /

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            #43
                            Ursprungligen postat av rödtoppen
                            Fick hem 4st lejonhuvud igår, det tog ca 1 timme sen hade de redan börjat mucka gräl med de övriga fiskarna- snacka om humör
                            Det enda de är lite avvaktande för i mitt kar är Herr Ancistrus, i övrigt så verkar det som att de tycker det är roligt att jaga allt annat levande
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Markus1984
                              • November 2008
                              • 2606

                              #44
                              Tittade på små lejonhuvuden idag i affären... Väldigt söta som yngel iallfall!
                              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                #45
                                Kärlek vid första ögonkastet?

                                Idag har de två hannar, som jag blivit mer och mer övertygad om att de är, fått sällskap av en till 90% garanterad hona.

                                Kärlek börjar med bråk sa alltid mina föräldrar, får hoppas att det stämmer även här

                                Blir en kort och en lång version, har nästan trettio minuter råfilm, så det känns lite fattigt med endast en kort variant.

                                Korta varianten



                                Långfilms varianten

                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...