långsmalt väggakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vigoez
    • October 2008
    • 126

    #16
    Ursprungligen postat av roffek
    Tack alla som svarat!

    Ja smaken är olika hos alla, kul att ni som tyckte det var inovativt gillade det och för er som bara gillar naturlig inredning hoppas jag att ni ser förbi detta oäkta akvarium.

    jag kan fixa lite närbilder.
    Ska även fixa en mal som käkar alger, men det ska få "komma igång" först.

    Snart uppdatering!

    Ska bli kul att se!
    mvh Viktor

    Kommentar

    • icefudge
      • August 2009
      • 177

      #17
      riktigt läckert
      Malar is the shit

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #18
        tycker att det är cool form på akvariet, coolt med långa akvarium . skaffa många algätare, blir kanske lite jobbigt att skrubba rutorna på det akvariet.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Miklosoft
          • September 2005
          • 16

          #19
          Mycket snyggt.. Fler bilder önskas.

          Kommentar

          • Andrém
            • October 2009
            • 1247

            #20
            Ta bort dom fula glasbitarna!

            Haha, nä jag skämtar. Som dom flesta har skrivit så är det väldigt inovativt och väldigt kreativt enligt mig med ett sådant långt och smalt akvarium. Väntar för mer bilder, är väldigt nyfiken på hur miljön ser ut

            Kommentar

            • sleepy
              • March 2004
              • 267

              #21
              Tänk detta akvarium med mängder av snäcklekare kanske 100st? + och minst 1 dm sand hela vägen! Fan va nice detta hadde varit! hadde varit asball o kolla på hur sandbankarna flyttar på sig ...... för att sedan kanske efter ett tag intruducera någon typ av rofisk som snappar åt sig lite yngel när dom börjar bli för många.

              Men riktigt coolt byggt. kanske även kunde byggt en typ av hylla som hadde hållt upp akvariumet. men din bänk var ruggigt snygg med!

              Jag har dock en löstning till akvariumet runt hela väggen, har gjort en relativt billig och enkel prototyp som fungerar så att man kan skarva ihåp 2 vanliga akvarium utan att modifiera akvariumen själva.

              Denna prototyp funkar genom samma effect som om när du tappar ut med hjälp av hävert effecten. Och me detta kan man göra en vatten brygga mellan 2 akvarium som fiskar kan simma fritt i mellan. Detta ser ju dock inte normalt ut utan man bör dölja detta med någon typ av möbel top på akvariumet.
              ------>> http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=179488 <<------

              Kommentar

              • GöranE
                • November 2008
                • 735

                #22
                Ritigt coolt och en fräck idé! Men jag hade nog slängt i ett gäng tetror eller någon form av stimfisk som simmar fram och tillbaka.
                Har du det strömt i karet? Borde ju gå att få rejäl fart på vattnet om man vill.
                Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                Kommentar

                • dezplay
                  • January 2008
                  • 161

                  #23
                  Hur går det med karet idag? riktigt häftigt bygge
                  dra räva i môs, TIAHÔLM!

                  Kommentar

                  • roffek
                    • July 2009
                    • 40

                    #24
                    Det går grymt bra! Kunde varit starkare ledljus men alla fiskar utom guppy trivs bra!

                    Kommentar

                    • Vimsa
                      • November 2008
                      • 768

                      #25
                      En mycket bra idé! Jag hade personligen fyllt upp med sand och skippat glaset, men har inte det minsta emot något som är lite annorlunda. Personligen skulle jag dock skaffa lite "roligare" fiskar, för det känns som att ett sånt här akvarie är för udda (på ett bra sätt ) för att innehålla standardfiskar som neontetror och svärdbärare

                      Kommentar

                      • roffek
                        • July 2009
                        • 40

                        #26
                        Ja men ge mer än gärna förslag på fiskar som skulle kunna trivas. Jag kan inget och i brist på kunskap skaffade jag vanliga.
                        Kom med fiskförslag! =D

                        Kommentar

                        • donic1989
                          • April 2010
                          • 30

                          #27
                          häftigt akvarium själv gått och funderat på ett liknande akvarium någon gång i framtiden när egen bostad är fixxad... skulle du kunna ta lite fler detaljerade bilder?

                          dock kanske inte lika långt... något såhär med måtten 200x15x(15-20) cm

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            #28
                            Jag vill göra ett långt bäckprojekt liknandes detta och det finns ett kara att köpa, synd att det inte går in i mitt rum.
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • DAHLBERG
                              • September 2008
                              • 1598

                              #29
                              Ursprungligen postat av sleepy
                              Tänk detta akvarium med mängder av snäcklekare kanske 100st? + och minst 1 dm sand hela vägen! Fan va nice detta hadde varit! hadde varit asball o kolla på hur sandbankarna flyttar på sig ...... för att sedan kanske efter ett tag intruducera någon typ av rofisk som snappar åt sig lite yngel när dom börjar bli för många.
                              Räkna ut volymen på karet 250 x 10 x 15 cm. 100 snäcklekare + 1 dm sand, vattenvolymen skulle då bli 250 x 10 x 5 cm XD

                              inte mycket blött kvar för fisken då


                              Anyway, coolt kar! skulle haft en decimeter till på bredd och längd så skulle det vara 33/10
                              DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                              750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                              540 liter kulfisk - T. lineatus
                              120 liter salt - Koraller och fisk

                              Kommentar

                              • roffek
                                • July 2009
                                • 40

                                #30
                                Ursprungligen postat av donic1989
                                häftigt akvarium själv gått och funderat på ett liknande akvarium någon gång i framtiden när egen bostad är fixxad... skulle du kunna ta lite fler detaljerade bilder?

                                dock kanske inte lika långt... något såhär med måtten 200x15x(15-20) cm
                                Jo absolut, säg bara vad du vill ha bild på. Inget svårt att bygga själv. Hitta en schyst glasmästare och kör hårt!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...