På lördag så ska jag hämta 3 st altum och ytterligare ett oidentifierat ap-yngel till.
Sen är det inte helt otänkbart att det blir ett par VF fjärilciklider oxå.
Det jag funderar mest på just nu är om jag ska plocka med mig en L128 (Blue Phantom Pleco) eller en L200 (Green Phantom Pleco) hem. En av dom blir det... Men vilken.. Just nu lutar det åt en blå en..
Det blir säker snyggt ihop, bilder när de är på plats vore trevligt.
Hur ser du på detta med L-malar ihop med ciklider, med tanke på överlevnad av rom och yngel? Funkar det eller kommer malarna att vinna över vakande ciklider nattetid?
Det blir säker snyggt ihop, bilder när de är på plats vore trevligt.
Hur ser du på detta med L-malar ihop med ciklider, med tanke på överlevnad av rom och yngel? Funkar det eller kommer malarna att vinna över vakande ciklider nattetid?
Självklart blir det bilder..
Så långt har jag inte tänkt än.. Men min grundinställning är väl ungefär att eftersom jag inte aktivt försöker föda upp fisk, så får det gå som det går.. Klarar dom det så får man ta det vidare därifrån.. Sen är det ju alltid trevligt med yngel såklart..
Men som sagt, klarar dom det så är det naturligtvis kul, men jag gråter absolut inte blod om ev. rom skulle bli uppäten.
Då var det dags för en ordentlig uppdatering igen.
Var nere hos min handlare och hämtade lite nya fiskar.
Det blev:
1 par VF fjärilsciklider.
3 VF Altum.
5 VF corydoras, vilken sort har jag naturligtvis redan glömt..
1 VF L128, Blue phantom pleco.
1 VF L201, en riktigt fet, troligtvis romstinn hona.
Och så naturligtvis ytterligare ett VF oidentifierat ap-yngel.
Sen blev det även lite "skräp-rötter", lite små bitar som följde med på köpet.
Samt nån ny grönsak, som jag också har glömt namnet på..
Fick även låna en skiffergrotta av handlarn så att 201:orna har nånstans att ev. leka.
Så var det bilderna då...
Jahapp.. Det var det hela för den här gången. Ska försöka ta nån bild på hela karet när det har mörknat lite till ute så man slipper speglingen från fönstret..
Då var det dags för en ordentlig uppdatering igen.
Var nere hos min handlare och hämtade lite nya fiskar.
Det blev:
1 par VF fjärilsciklider.
3 VF Altum.
5 VF corydoras, vilken sort har jag naturligtvis redan glömt..
1 VF L128, Blue phantom pleco.
1 VF L201, en riktigt fet, troligtvis romstinn hona.
Och så naturligtvis ytterligare ett VF oidentifierat ap-yngel.
Sen blev det även lite "skräp-rötter", lite små bitar som följde med på köpet.
Samt nån ny grönsak, som jag också har glömt namnet på..
Fick även låna en skiffergrotta av handlarn så att 201:orna har nånstans att ev. leka.
Så var det bilderna då...
[ATTACH]24935[/ATTACH] [ATTACH]24936[/ATTACH]
[ATTACH]24937[/ATTACH] [ATTACH]24938[/ATTACH]
[ATTACH]24939[/ATTACH] [ATTACH]24940[/ATTACH]
[ATTACH]24941[/ATTACH] [ATTACH]24942[/ATTACH]
[ATTACH]24943[/ATTACH]
Jahapp.. Det var det hela för den här gången. Ska försöka ta nån bild på hela karet när det har mörknat lite till ute så man slipper speglingen från fönstret..
snygga fiskar bara vf dom är finare!
ingen bild på ap ynglet?
Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.
a konstigt det ble med juset ena sidan är gu den andra typ vit/blå
Blev så när jag försökte få lite mer ljus i karet för fotograferingen.. Den gula sidan är upplyst av glödlampor, den blå av ljusrör.
Ursprungligen postat av c90368
Alltid spännande med vildfångat!
Framförallt fjäril och corys! Inte så vanligt med dessa VF.
Ska bli spännande att föja hur det går med fjärilarna. Väntar dessutom med spänning på bilder då de har lugnat ner sig och känner sig som hemma.
Ja, verkligen!
Jag vet inte alls hur VF-läget ser ut i övriga Sverige.. Jag kanske har tur som har en engagerad och seriös butik att handla i..
Jo, det ska bli kul att se om man kan få nån kull av dom. Handlarn berättade att det hade varit inne en annan kund, köpt två par av dessa VF, gått hem, och kommit tillbaka dagen efter.. Handlarn hade frågat om det var något fel..
-Nej, men dom har redan lagt rom!
hade han fått till svar..
Fler bilder kommer garanterat då och då, nu blir det ju lite mer liv och rörelse i karet fram igenom.
Hmm... Undrar om det kan ha varit Corydoras Punctatus dom hette...
Kommentar