Vättern Biotop

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

Ursprungligen postat av VioXiD
    Hahaha.
    Ta certer är verkligen inte svårt. Jag vet ingen som har börjat kursen och har misslyckats.
    Nej gud...det är lätt som en plätt!
    Tycker nog att dom borde kugga folk lite oftare... eller vara lite hårdare på kurserna. det blir ju bara fler och fler olyckor.

Sen ett till tips till "funderar-dykarna" ta certet i sverige! eftersom det är det hårdaste kraven på utrustning osv... med tanke på våra mörka vatten där vi är lyckligt lottade om man har 10 meter sikt.
    (iaf här i stockholm/östersjön)
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• Mandela
      • March 2008
      • 105

ok... känner en kille som tog certet i australien.. dom ledarna där va typ bakfulla hela tiden. det med granaterna ska du nog vara försiktig med. om det är strids spetsar eller något liknande eller laddade på något sätt. de kan vara instabila sånna fall. kolla upp det först, sen kanske det bara är att hämta hem
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2200378
      JAA!
      Detta va trevligt

Kommentar

• karrokaja
        • March 2006
        • 5388

det var nåt vapen föråd som sprängdes i skogen i närheten där jag bor. och där ska man vara ytterst försiktig när man lämnar stigen, det kan tydligen finnas minor och dyligt bland löv och mossa
        farsan bygde en bomb. men nu spårar det ur till flshback stämning här...

Instruktörerna i sverige är inte bakfulla.
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• Mandela
          • March 2008
          • 105

ok... då ska man nog vara försiktig med att röra i granater och annat häftigt. hahah ne de hoppas jag inte... min skjutinstruktör som jag sköt upp för jägar examen va bakfull han stank sprit heheh
          JAA!
          Detta va trevligt

Kommentar

• karrokaja
            • March 2006
            • 5388

oj shit...det är ju lite galet...bakfull me ett gevär?

Kommentar

• VioXiD
              • April 2007
              • 266

Uppdatering.
              Ikväll/natt var det kräftplockning. Gick väl inte så bra, men det som gick bra var insamlingen av fiskar... Nya invånare är: 3st aborrar, 1 lake, 2 okänd-art, och kräftan har bytts ut mot 3st mindre kräftor.
              Jag fångade en simpa också. Men så fort jag släppte ner laken och simpan i samma box så klippte laken simpan i tre tuggor. Så man förstår juh vad simpan som är i akvariet har att vänta sig. Laken verkar vara lite skadad, hoppas att den kan repa sig i mitt kar.
              Vi fårse hur detta går för sig eftersom alla dessa arter är inte bästa kompisar ute i naturen.
              Och denna jätte laddning av nya fiskar kommer sätta press på filtrer. Det blir täta vattenbyten nu.

Skickar med lite bilder, men de är inte så bra eftersom jag just nu är sjukt trött.
              Bifogade filer
              28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

Kommentar

• c90368
                • September 2006
                • 5973

Laken ser ut som något hämtat från urtiden, vilket den väl är

Roligt att se dessa firrar på lite närmare håll, hoppas nu bara att de inte äter upp varandra.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

Kommentar

• VioXiD
                  • April 2007
                  • 266

Snabbuppdatering:
                  Minsta abborren död, troligen av ett bett precis under jälarna. Dock inte säker, den kan självdött sedan blivit äten på.
                  28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

Kommentar

• macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

det ser ju coolt ut nu med de fiskar, den fisken på de sista bilderna, är det laken? tycker att det liknar en ormhuvudfisk eller vad de heter
                    MVH macke_fisk

Kommentar

• DAHLBERG
                      • September 2008
                      • 1598

Laken så jäkligt sliten ut uppifrån, som ett sår på huvudet :s Har du klubbat den
                      DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                      750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                      540 liter kulfisk - T. lineatus
                      120 liter salt - Koraller och fisk

Kommentar

• eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

Är det gärsen du var osäker på? Laken är nog lika bra att avliva eller prova med lite salt först
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

Kommentar

• karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

dom där 2 okända fiskarna är gärs... även kalla snorgärs därför att dom har några slag håligheter i huvudet som producerar ett illasmaknde slem.
                          Dom blir inte mkt större än 400-500 gram har jag för mej.
                          Tror också att dom har revir under stenar.
                          för jag har sett en och samma gärs i många år under samma sten.
                          Hade såna i ett 100 liters och jag fick dom att äta fling foder från ytan
                          Roliga fiskar!!
                          Man kan lätt tro att det är väldigt unga gösar eller mörka abborrar.
                          Tro också att det är den enda "giftiga" fisken i sverige, men jag kan ha fel där.
                          om den är giftig så är det inget som kan ge effekt på människan iaf...
                          Abborrar och lake äter gärs.

Kommentar

• MK57
                            • September 2006
                            • 197

Coolt akvarie!
                            Själv sugen på något liknande men bara med fokus på kräftor,fåse om
                            det kan bli något senare....

Men bra och snyggt gjort !!!
                            Diskus+malar=skoj

Kommentar

• MK57
                              • September 2006
                              • 197

Ursprungligen postat av karrokaja
                              Tro också att det är den enda "giftiga" fisken i sverige, men jag kan ha fel där.
                              om den är giftig så är det inget som kan ge effekt på människan iaf...
                              Abborrar och lake äter gärs.

Den ända giftiga fisken jag vet i Svergie är Fjärsing(stavning?).
                              Finns på väskkusten,lång small firre.Är dödlig giftig för människor!
                              Diskus+malar=skoj

Kommentar

• Mandela
                                • March 2008
                                • 105

häftigt med mer firrar!! ne dom hade inte gevär (karrokaja) det va han som kontrolerade att man gjorde rätt osv. riktigt snygga abborrar, göd upp dom så kan jag komma och meta när de ligger runt 2kg
                                JAA!
                                Detta va trevligt

Kommentar

Arbetssätt...