64Lit.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AqÛa Mast3r
    • July 2009
    • 23

    64Lit.....

    Tänkte fixa till mitt 64Liter AquaEl, och jag vill ha eran hjälp med val av fiskar å lite sånt!
    Ska till en grossist å handla så det mesta kan ordnas fram!




    Här är några växter som jag tänkt mig!


    Höga-Snabbväxande 20cm och uppåt

    1,Cerathophyllum Demersum
    2, Hygrophila polysperma
    3,Ceratopteris Thalictroides

    Har redan Argentinsk Vattenpest.
    Så det biler 4st Växter å ha i bakgrunden!
    _________


    MellanSiktet 10-20 cm

    1,Anubias barteri var. nana (2st)
    2,
    3,

    Ovan tar mina ider slut kom gärna med en växt!
    Har redan 2st Ormbunks plantor som jag tror att jag kommer ha kvar!
    Så det blir 6st plantor i mellansiktet om ni tycker det är för mycket så kan jag sätta dom 2st ormbunks plantorna i en annan skål!
    __________


    Fronten 5-10cm

    1,

    Skulle vara fint om ni vet nån liten växt som man kan ha typ framme vid rutan!
    Nån mossa eller nåt!
    __________


    Inredningen i akvariumet är engelsk sjösten 0,5mm, 2st rötter en med en mossa på och så har jag en sandlåda och ett kokosnöt skal samt ett par stennar som bildar en liten grotta som gömmer en syresten!



    För överigt så finns det 10st neontetror ,1platy 1st ancristus i fiskar i karet, om ni inte tycker neontetrorna passar in så säg till, då jag själv inte är så förtjust i dom!
    Om fallet är så kan jag skänka dom till mina släktingar som har ett 500lit!


    Som fiskar hade jag tänkt mig:

    1st Ancristus
    2st KoralPlaty (Kanske litet antal men sist så trivdes dom väldigt bra)
    3st AlbinoPansarMalar
    3st Otolincus

    Ganska så mycket men ett par fiskar till villl ja ha :P






    Fanns visst inte så mkt ni kunde hjälpa mig med, ett par fiskar å några växter (asg) men när jag har köpt en stor akvariemöbel då ska ni få lite mer å göra :P
    Senast redigerad av AqÛa Mast3r; 24 July 2009, 16:30.
    BlubBlub
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Gör som du vill med neonerna. Vill du inte ha dem så är det väl inget som hindrar dig att ge bort dem.
    Skippa ancistrusen (lite för litet kar) och lägg till några ottosar ist. Tror lätt du kan ha 5-6 otocinclus ist.
    Har du tänkt att ha platy av olika kön bör du ha 2 honor till 1 hane för att honorna ska få avlösning.
    Albinopansarmalar vill helst ha finkornig sand att sila genom gälarna men tänker du ändå skaffa sådana bör du minst 5-6st. av de oxå..
    Mer än så tycker jag inte du ska ha eftersom platyna kommer sköta det fint att fylla karet på egen hand
    Tänk även på att man inte kan köra igång ett akvarium med så mycket fisk på en gång, men det vet du säkert sen innan
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • AqÛa Mast3r
      • July 2009
      • 23

      #3
      Okej tack för det då vet jag vad jag ska ha för några fiskar, men du vet ingen växt som passar å ha framme vid kanten av akvariet?
      BlubBlub

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av AqÛa Mast3r
        Okej tack för det då vet jag vad jag ska ha för några fiskar, men du vet ingen växt som passar å ha framme vid kanten av akvariet?
        Den biten är inte riktigt min grej men jag tror att det hjälper om du berättar vilken belysning du har osv.
        Många låga växter kräver mycket ljus.
        Hoppas någon annan kan hjälpa dig med tips
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        Arbetssätt...