13 liters projek:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    13 liters projek:)

    hallå alla!

    Längesen jag startade en tråd^^. Ja, det är så att jag hade tänkt köpa mig ett litet akvarium, tror det låg på 13 liter. Det följer bara med ett filter, men jag har ett gammlat som jag tänkte, mer fräs i det.

    Jag har bollat fram och tillbaks med idèer och jag har kommit fram till att köra det som ett växtakvarium^^. Tycker att det är roligt med växter och jag har redan fina i mitt aquatic nature men de är för stora för det lilla så det får bli nya^^. Den växt jag hade tänkt använda mig av är crypto, jag vill få den att växa som en skog. tycer att det sjukt fint.

    Som bottenmaterial hade jag tänkt mig blästersand, lampa har jag inte bestämt direkt men det får tiden utvisa.

    Min fråga är om jag bara ska ha växter eller kanske någon lite räka där, något iaf som bidrar till med att typ skita . vill inte ha snäckor eller sniglar, ogillar dem. Bilder kommer efterhand som det händer något^^. jobbar mkt och kommer hem sent, men det ska nog gå^^.

    Imorron så kommer jag köpa akvariet om de har det kvar, hoppas det iaf.



    over and out for the night^^.
    MVH macke_fisk
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    hallå igen alla glada .

    det blev inget 13 liters akvarium för att det var sålt . Så jag köpte mig ett 9 liters idag på jägerszoo i malmö^^ för bara 160 kr .

    Än så länge så har jag bara fyllt akvariet med vanlig typ rådasand för att jag var hemma sent från jobb idag :P, men imorgon så hade jag tänkt möblera om lite på rummet så att jag kan fylla akvariet med vatten och jag hoppas att jag kan köpa med någon växt imorgon med + fixa lampa, hade tänkt köra med halogenlampa tror jag det är. vanlig skrivbordslampa.

    Fundrat på idag vad jag ska köra in akvariet med. Men den får jag komma på senare, imorgon så ska de första bildenra komma ut så håll ut^^.

    over and out for to tonight.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      hallå!

      håller på med att dona och fixa för att få plats till akvariet och jag ska vattenfylla det nu hade jag tänkt, har fått med mig hem en liten crypto som komme att bli startväxten. Måste bara ha något som startar upp akvariet med, men jag ska ta akvarievatten från mitt andra inkörda akvarium.

      over and out .
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Hisingislandman
        • December 2006
        • 176

        #4
        Ta lite bilder!

        Alltid intressant att se!

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #5
          Hej! Bilder vill vi see
          Vad har du tänkt dig ha i karet? räkor, snäckor eller fiskar?
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Ursprungligen postat av Nubi
            Hej! Bilder vill vi see
            Vad har du tänkt dig ha i karet? räkor, snäckor eller fiskar?

            jag tror att det lutar åt räkor. hade räkor för ett tagsen och det blir nog nu igen :P. det står lite stilla just nu men ¨jag kan lägga upp bilder ikväll som jag har tagit .
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              vill bara visa en bild på mitt stora (40 liter :P).

              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              här är det lilla med rådasand i.

              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              här är det med vatten och 2 växter. jag ska nog ha i en sten ändå och så får det bli räkor .

              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              over and out.
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • GulaFisken
                • November 2008
                • 87

                #8
                kul! småkar är alltid roliga

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  ja det är det . man kan göra dem jättefina .
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • GulaFisken
                    • November 2008
                    • 87

                    #10
                    japp

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      #11
                      Små kar är alltid roliga och mkt billigare än de som är lite större
                      Jag håller på och letar efter platta stenar och 4 st på ca 10cm syns inte i mitt 310l. Får ut och plocka fler
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #12
                        Ursprungligen postat av Nubi
                        Små kar är alltid roliga och mkt billigare än de som är lite större
                        Jag håller på och letar efter platta stenar och 4 st på ca 10cm syns inte i mitt 310l. Får ut och plocka fler

                        hehe, jag hade med tänkt leta upp någon platt skiffersten och bygga lite i mitten .
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • macke_fisk
                          • December 2005
                          • 4442

                          #13
                          hallå alla.

                          nästa steg jag ska göra är att fixa ett lyse till det lilla akvariet^^. har tänkt mig en liten spotlight och ha som lampa^^.

                          over and out.
                          MVH macke_fisk

                          Kommentar

                          Arbetssätt...