vandrande pinnar+fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils_sverker
    • June 2007
    • 395

    vandrande pinnar+fisk?

    Jag gillar vandrande pinnar och dylikt.
    Jag gillar fisk.
    Jag vill kombinera de två.

    Barnen har ett 72-liters akvarium med standardmått. Jag funderar på att övertala dem till att jag ska få inreda det med en vattendel (för kanske endlers, räkor, microrasboror el dyl) och en liten landdel för tåliga växter och vandrande pinnar.

    Har någon provat något liknande och kan komma med tips - både på utformning, teknik, vad man bör tänka på mm.

    Egentligen skulle jag vilja ha en sköldpadda också, men då är det "mitt" stora kar i vardagsrummet som ryker... och det vill jag inte Eller kanske man kan ha eremitkrabbor...?
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    #2
    Ursprungligen postat av nils_sverker
    Jag gillar vandrande pinnar och dylikt.
    Jag gillar fisk.
    Jag vill kombinera de två.

    Barnen har ett 72-liters akvarium med standardmått. Jag funderar på att övertala dem till att jag ska få inreda det med en vattendel (för kanske endlers, räkor, microrasboror el dyl) och en liten landdel för tåliga växter och vandrande pinnar.

    Har någon provat något liknande och kan komma med tips - både på utformning, teknik, vad man bör tänka på mm.

    Egentligen skulle jag vilja ha en sköldpadda också, men då är det "mitt" stora kar i vardagsrummet som ryker... och det vill jag inte Eller kanske man kan ha eremitkrabbor...?
    Hej!

    Jag har sett några exempel på terrarier, bl.a i personalrummet på S:t Knuts i Malmö, som i princip är en hög låda med akvariet i främre bottendel. Lådan kan dekoreras med "djungelmotiv" och ett antal stora och/eller klättrande växter står på hyllor bakom akvariedelen. Bör vara perfekt för dina pinnar. Kan ev. förses med nät på framsidan om man vill undvika att pinnarna rymmer, vad jag kommer ihåg från när jag(barnen) hade pinnar hittade man dem oftast på krukväxterna. Om sedan pinnarna tål fuktig miljö vet jag inte, man kan väl cuprinola dem.
    Tobbe

    Kommentar

    • Matuski
      • November 2008
      • 130

      #3
      Låter jätteintressant ju! Kommer följa tråden med stort intresse
      125-liter Juwel Rio, Projekt Miljon - under transformering!
      10-liter yngelakvarium(kylskåpslåda Ô.o) - under uppstart/transformering!

      Kommentar

      • nils_sverker
        • June 2007
        • 395

        #4
        Ursprungligen postat av Matuski
        Låter jätteintressant ju! Kommer följa tråden med stort intresse
        Oj, nu fick man ju krav på sig helst plötsligt Nej då, men än så länge är det bara på planeringsstadiet (om ens det). Återkommer!

        Kommentar

        • JLi
          • December 2004
          • 773

          #5
          Ursprungligen postat av nils_sverker
          Jag gillar vandrande pinnar och dylikt.
          Jag gillar fisk.
          Jag vill kombinera de två.

          Barnen har ett 72-liters akvarium med standardmått. Jag funderar på att övertala dem till att jag ska få inreda det med en vattendel (för kanske endlers, räkor, microrasboror el dyl) och en liten landdel för tåliga växter och vandrande pinnar.

          Har någon provat något liknande och kan komma med tips - både på utformning, teknik, vad man bör tänka på mm.

          Egentligen skulle jag vilja ha en sköldpadda också, men då är det "mitt" stora kar i vardagsrummet som ryker... och det vill jag inte Eller kanske man kan ha eremitkrabbor...?
          Låter som en intressant ide med land och vattenlevande djur i samma akvarium. Jag följer gärna med en projekttråd då den dagen kommer. Varför offra ungarnas burk? köp en till vetja.
          h. Johan

          Kommentar

          • Matuski
            • November 2008
            • 130

            #6
            Ursprungligen postat av nils_sverker
            Oj, nu fick man ju krav på sig helst plötsligt Nej då, men än så länge är det bara på planeringsstadiet (om ens det). Återkommer!
            Ingen press nu, vi har nog tålamod
            125-liter Juwel Rio, Projekt Miljon - under transformering!
            10-liter yngelakvarium(kylskåpslåda Ô.o) - under uppstart/transformering!

            Kommentar

            Arbetssätt...