Nytt akvarium, 2 slöstjärtar - vad ska jag göra nu?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #16
    Ursprungligen postat av Narii
    Dom finns i sanden oxo.
    och i gruset, men det kändes inte så viktigt för mig att skriva det. då det inte ingår i städ ''schemat'' att tvätta gruset varje månad. annars vet jag det. men det var ju bra att du skrev det så andra vet.

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      Ursprungligen postat av Flaxss
      nja djurplågeri tycker nog jag att det är, bara att jag inte skrev det. och man bör köpa större kar så fort som möjligt. men det ''funkar'' att ha dom där tillfället i någon månad om man har bra vattenkvalité.
      r.

      Men vi låtsas att du var någons husdjur. Om denne varelsen tröttnar på dig, skulle du välja:

      1. Bli dödad
      2. Bo i ett rum bland ditt bajs i några månader innan du återigen fick ett bra hem

      Jag skulle valt 2:an, och jag skulle inte kallat ägaren som räddade mig från avrättning för "människo plågare"
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Charlottis
        • December 2007
        • 579

        #18
        Det är väl helt självklart att man inte dödar fisken om man inte kan ha den. Fattar inte ens att man kan ha den tanken. Man lämnar den till en djuraffär, till en bekant eller så köper man större akvarium SNARAST! 30 liters akvarium är inte djurplågeri i allmänhet, det skrev jag inte, men till två Slöjstjärtar är det det.

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #19
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Men vi låtsas att du var någons husdjur. Om denne varelsen tröttnar på dig, skulle du välja:

          1. Bli dödad
          2. Bo i ett rum bland ditt bajs i några månader innan du återigen fick ett bra hem

          Jag skulle valt 2:an, och jag skulle inte kallat ägaren som räddade mig från avrättning för "människo plågare"
          nu förstår jag inte riktigt hur du menar?

          alt 2 har jag ju ''förespråkat'' sen första stund. bara att jag höll inne med att jag tyckte det var djurplågeri att ha dom i 20-30L tilsl du tog upp det igen. men nu har det ju inget med personen i sig att göra eller hur? vi har ju hjälpt personen nu så dom får det bra sen.

          annars vad jag vet så sist vi diskuterade praktbotior så tyckte ''du'' det var fel att ha dom i ett lite sämre ''hem'' först tills bättre kom. och jag tyckte dom kunde va i lite sämre först tills bättre kom.

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #20
            Jaja, jag tvingar ingen att ha samma åsikt som jag.

            Jag förstår inte hur du kan använda det om praktbotior, jag sa ju att jag har ändrat min syn på sånthär sen dess.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Flaxss
              • November 2008
              • 1718

              #21
              Ursprungligen postat av JojjeN
              Jaja, jag tvingar ingen att ha samma åsikt som jag.

              Jag förstår inte hur du kan använda det om praktbotior, jag sa ju att jag har ändrat min syn på sånthär sen dess.
              jag förstår inte bara varför du säger emot mig när jag skrev att dom kunde vara i 20-30L sålänge tills personen köpt större. när du själv inte har tyckt så innan exempel praktbotiorna som ändå hade 100L (tror jag),det var därför jag tog upp det. men det händer att man ändrar sig snabbt.

              Kommentar

              • JojjeN
                • June 2008
                • 3567

                #22
                Ursprungligen postat av Flaxss
                jag förstår inte bara varför du säger emot mig när jag skrev att dom kunde vara i 20-30L sålänge tills personen köpt större. när du själv inte har tyckt så innan exempel praktbotiorna som ändå hade 100L (tror jag),det var därför jag tog upp det. men det händer att man ändrar sig snabbt.
                Jodå, jag håller ju med om det du skrev, men jag höll inte med om att det var djurplågeri bara.

                Och ja, jag ändrade mig väldigt fort, fick alldeles för mycket kritik mot mig innan när jag kallade det djurplågeri när folk hade fiskar i små burkar.
                Tillbaks efter paus.

                Kommentar

                • Flaxss
                  • November 2008
                  • 1718

                  #23
                  Ursprungligen postat av JojjeN
                  Jodå, jag håller ju med om det du skrev, men jag höll inte med om att det var djurplågeri bara.

                  Och ja, jag ändrade mig väldigt fort, fick alldeles för mycket kritik mot mig innan när jag kallade det djurplågeri när folk hade fiskar i små burkar.
                  varför tycker inte du det är djurplågeri då?

                  dock personen ifråga är ju INGEN djurplågare tvärtom. dock skrev jag ju inte det förens det kom på tal. och jag brukar sällan skriva djurplågeri även om jag ofta tycker det.

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #24
                    Men precis så är det, jag tycker fortfarande att det med praktbotior och dethär är djurplågeri, men jag kommer aldrig mer skriva det
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    • sandyson
                      • February 2009
                      • 9

                      #25
                      Ursprungligen postat av Narii
                      http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70102972 här e annars ett bra o billigt alternativ. (65l modellen. Lr 130l men vettefan om de är säkert att ha 130l i så svag plast?)
                      tack! det hade jag inte tänkt på! men tycker dom inte att det är jobbigt när de inte kan se ut ordentligt? bättre än det dom har nu vet jag, men jag undrar...

                      Och tack alla för era tips! de ska inte va i lilla akvariet länge till, det är bara en nödlösning.

                      Kommentar

                      • Carassius
                        • January 2006
                        • 81

                        #26
                        Nej de tycker garanterat inte att det är jobbigt att inte kunna se ut. De har nog inget intresse av det alls faktiskt. Glasrutorna i akvarium är ju till för att vi ska se fiskarna - inte tvärtom.

                        Och till JojjeN och Flaxss: Personliga vendettor kan man ju lösa via PM.

                        Kommentar

                        • Flaxss
                          • November 2008
                          • 1718

                          #27
                          Ursprungligen postat av Carassius

                          Och till JojjeN och Flaxss: Personliga vendettor kan man ju lösa via PM.
                          jag har ingen personlig vendetta med någon vad jag vet om. jag tror inte JojjeN har det med mig heller men det får han själv bestämma.

                          Kommentar

                          • Flaxss
                            • November 2008
                            • 1718

                            #28
                            Ursprungligen postat av sandyson
                            tack! det hade jag inte tänkt på! men tycker dom inte att det är jobbigt när de inte kan se ut ordentligt? bättre än det dom har nu vet jag, men jag undrar...

                            Och tack alla för era tips! de ska inte va i lilla akvariet länge till, det är bara en nödlösning.
                            tvärt om så skulle jag tro att fiskarna trivs mycket bättre där dom inte kan se ut så bra. sedan tror jag inte fiskar i allmänhet har bra syn.

                            Kommentar

                            • Uddaveka
                              • June 2007
                              • 431

                              #29
                              Det finns ofta bra akvarium till salu på blocket, www.blocket.se , till bra priser. Rekomenderar ett på 150-200l.
                              ~Love animals~
                              Kramar Sofia
                              160l, 100l, 54l, 40l

                              Kommentar

                              • JojjeN
                                • June 2008
                                • 3567

                                #30
                                Ursprungligen postat av Flaxss
                                jag har ingen personlig vendetta med någon vad jag vet om. jag tror inte JojjeN har det med mig heller men det får han själv bestämma.

                                Nejdå.
                                Tillbaks efter paus.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...