Ruvande hona?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TutenStain
    • October 2008
    • 47

Ruvande hona?

Ursäkta de dåliga bilderna men tror ni att hon ruvar? Har märkt att hon har slutat äta med. Det är en saulosi.
  • Morpheus
    • February 2003
    • 673

Vad jag kan se på den andra bilden så ser magen ut att bukta inåt och du säger att hon har slutat att äta. Det låter som hon har blivit sjuk! ser du små "bomullstussar" på kroppen eller trådar som hänger ut ur gälarna? var uppmärksam på hur jon beter sig?

///Anders
    Mvh Anders

Kommentar

• TutenStain
      • October 2008
      • 47

Ser inga trådar som hänger ut ur gälarna och ser inga bomullstussar på kroppen heller. Hon beter sig som vanligt, blygt. Men om man tänker på det så simmar hon kanske lite "trött", men det är med mina otränade ögon. Hon kommer fram till maten varje gång, men hon äter inget. Men i bland så kan hon plocka upp små smulor från maten.

Vilken sjukdom tänkte du på och i så fall vad kan anledningen vara att hon har fått en större haka?

Tack.
      Senast redigerad av TutenStain; 13 February 2009, 14:01.

Kommentar

• Morpheus
        • February 2003
        • 673

[QUOTE=TutenStain;1257588]Vilken sjukdom tänkte du på och i så fall vad kan anledningen vara att hon har fått en större haka?QUOTE]

Exakt vilken sjukdom det kan vara är svårt att säga Om hon nu är sjuk med tanke på att du säger att hon har större haka. Eftersom kortet inte är så bra, kanske jag har sett fel. Hakan kanske är större än magen så att det ser ut som magen är insjunken.

///Anders
        Mvh Anders

Kommentar

• TutenStain
          • October 2008
          • 47

Tack för hjälpen.

Jag får avvakta och hoppas på ungar.

Kommentar

• Joppan4ever
            • December 2008
            • 277

Malawi?

Hallå... Jag undrar för det fösta om det är malawi? Är det de så kan det mkt väl vara yngel för dom får stora munnar och förvarar och skyddar äggen och ynglerna där. Om inte vad är det för sort och är dom mun ruvare? Lycka till =)
            // Joppan

Akvarium: 220L dvärgciklider
            40-50L Tomt

Kommentar

• TutenStain
              • October 2008
              • 47

Ursprungligen postat av Joppan4ever
              Hallå... Jag undrar för det fösta om det är malawi? Är det de så kan det mkt väl vara yngel för dom får stora munnar och förvarar och skyddar äggen och ynglerna där. Om inte vad är det för sort och är dom mun ruvare? Lycka till =)
              Tja, det är en Pseudotropheus saulosi, Malawi.

Tack

Kommentar

• TutenStain
                • October 2008
                • 47

Det blev 8st små små yngel Jippi!

Kommentar

Arbetssätt...