Hemianthus callitrichoides "Cuba"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sassypassy
    • August 2008
    • 40

    Hemianthus callitrichoides "Cuba"

    Om jag fattat det rätt behöver denna co2?? Vart kan man köpa en sådan?Alltså växten
    Hur funkar det med co2 egentligen? Finns det nån billig lösning? Såg tabletter co2 i guldfiskens webshop måste blir dyrt i längden.
    tacksam för svar!
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #2
    HC finns oftast i välsorterade akvariebutiker.

    Den måste inte ha CO2 men liksom alla andra växter så växer den bättre då.

    Det finns billiga lösningar för CO2, ja. Men först skulle det vara bra att veta vad du har för erfarenhet av akvarier och växter.

    Man kan nämligen inte bara köra i lite CO2 i ett akvarium och tro att en växt som HC bildar en grön fin matta på nolltid.

    Vad har du för belysning? Watt/liter? Vad göder du med?

    Kommentar

    • it_mutt
      • November 2006
      • 88

      #3
      I beskrivningen här på ZooPet står ju

      "
      CO2 är inte nödvändigt men det gör att den växer snabbare och dessutom bildar den då dekorativa syrebubblor."

      Det gäller väl för de flesta växter. Så ja, som det står, inte nödvändig, men gör att det växer på bättre.

      Kommentar

      • Sassypassy
        • August 2008
        • 40

        #4
        Jag har 2st philips TL-D 18w/st det är allt som står på dem.Akvariet är helt nyinköpt för ca 2 månader sedan.
        Jag har aldrig haft akvarie innan . Däremot är jag väldigt växtintresserad över lag.
        Jag har ett stabilt akvarium nu med noll i nitrit och ca 15-20 i nitrat.Jag göder sedan 2 veckor med PMDD.I akvariet växer för närvarande:
        hornsärv
        svärdsplanta
        variegerat gräs
        valliniseria spiralis
        Jätte valliniseria
        och såytterligare en större växt som påminner om svärdsplanta
        anubias barterii
        Nålgräs fiskarna tuggar en del på den här med!
        och så en glosso som ser lite gul ut.Mina mollys är på den här mycket tyvärr!
        Det var nog alla jo just det en mossboll med har jag.Så akvariet är tätt planterat och jag har ett 72 liters.

        Kommentar

        Arbetssätt...