Äntligen ett större kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Passat
    • February 2008
    • 611

    Äntligen ett större kar

    Nu har jag gjort en beställning på ett större kar. Kommer jag att få 240 L under nästa vecka

    Det jag funderar på nu är om jag kan låta min palettciklider gå tillsammans med skalarer i ett 240 L?
    240L SA
    70L
    54L
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Det borde inte vara något problem tycker jag.. Men jag har varit med om att ett par paletter har hållit hela övriga fiskgänget uppe i ena hörnet av karet men det var bara ett 100 L kar...

    Kanske du ska ha 2 par paletter så de sysselsätter varandra??? Jag har ingen erfarenhet av just fler par paletter.. Kanske 3 par så det dominanta paret har 4 andra fiskar att hålla koll på????
    Kul med ett nytt kar!!!
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Passat
      • February 2008
      • 611

      #3
      Nja jag hade då inte tänkt att skaffa flera paletter, räcker med det paret jag har Tyvärr så har de aldrig lyckats få yngel under de halv år jag haft dem, de leker men rommen försvinner. Men de gräver mycket så mer av det vill jag nog inte ha.

      Jag undrade mera om de kan gå ihop med skalarer för att jag tänkte kanske sälja de gamla karet för att få lite mera plats här hemma. Men om de inte går ihop får jag möblera om lite mera, sälja lite andra möbler istället Å har kvar det gamla karet också.
      240L SA
      70L
      54L

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Ursprungligen postat av Passat
        Nja jag hade då inte tänkt att skaffa flera paletter, räcker med det paret jag har Tyvärr så har de aldrig lyckats få yngel under de halv år jag haft dem, de leker men rommen försvinner. Men de gräver mycket så mer av det vill jag nog inte ha.

        Jag undrade mera om de kan gå ihop med skalarer för att jag tänkte kanske sälja de gamla karet för att få lite mera plats här hemma. Men om de inte går ihop får jag möblera om lite mera, sälja lite andra möbler istället Å har kvar det gamla karet också.
        Det kan gå.. Är paletterna ensamma nu??? Stoppa i Skalarerna först om du ska prova...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Tycker du ska testa iaf. Det är ju två tuffa arter så det kan nog gå men behåll det gamla karet ett litet tag ifall det går åt pipan

          När vi köpte vårt 450L fick vi med bland annat 15 Scalarer och 30 Paletter så nog går det alltid
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Passat
            • February 2008
            • 611

            #6
            Katharina - Paletterna går just nu med 15 neontetror, en ancistrus och 1 platyhane. Det märks att paletterna styr i karet, men det är ingen som trycker i ett hörn iaf så det är bra.

            Nina82 - Ja men om ni har haft dem ihop så ska jag ta och testa, som sagt jag kan ju behålla det gamla ett tag och se hur det går.

            Det ska bli riktigt kul att få göra i ordning, men de kommer nog att ta ett lite tag innan jag är klar. Ska försöka få i någon Slimline bakgrund är det tänkt. Så jag har tänkt det här som ett litet projekt över en tid innan allt är klart.

            Men ska jag kanske starta upp med scalarerna då eller? Och låta dem gå ensamma i karet ett tag?
            240L SA
            70L
            54L

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Vi har inte testat men han som ägde karet innan oss . Gav bort nästan alla scalarer direkt. Sparade 3st men de åkte oxå efter en vecka. Tråkiga fiskar tyckte vi , men det är ju förstås smaksak .

              Du gör nog rätt i att ha i Scalarerna först så hinner de bona till sig innan Paletterna kommer och bossar
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Passat
                • February 2008
                • 611

                #8
                Härligt!
                Kommer säkert komma flera frågor om karet innan allt är klart
                Men nu känns det bra att det fixar sig med fiskarna iaf. Fast det vet man ju aldrig kommer kanske hinna ändra mig innan dess..
                240L SA
                70L
                54L

                Kommentar

                Arbetssätt...