Vad ska jag mata dom med??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Graome
    • August 2008
    • 23

    Vad ska jag mata dom med??

    Hej! Jag har en damm i min sommarstuga och tyckte det vore kul att ha fisk i den. Så jag gick ner till havet och fångade några spigg och några andra fiskar som jag inte är säker på vad dom tillhör för art.

    kan ju säga att dom är väldigt vanliga och brukar alltid hålla till i stora stimm. Nån som har några tips på vilken art jag pratar om? Sen har jag ett till problem och det är att jag inte vet vad jag ska ge dom för mat. Har försökt med bröd, kaviar och vanlig fiskmat från affären men när jag tittar på dom så verkar det som om dom spottar ut allt jag ger dom.

    Hoppas nån kan ge mig ett svar! =)
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Ursprungligen postat av Graome
    Hej! Jag har en damm i min sommarstuga och tyckte det vore kul att ha fisk i den. Så jag gick ner till havet och fångade några spigg och några andra fiskar som jag inte är säker på vad dom tillhör för art.

    kan ju säga att dom är väldigt vanliga och brukar alltid hålla till i stora stimm. Nån som har några tips på vilken art jag pratar om? Sen har jag ett till problem och det är att jag inte vet vad jag ska ge dom för mat. Har försökt med bröd, kaviar och vanlig fiskmat från affären men när jag tittar på dom så verkar det som om dom spottar ut allt jag ger dom.

    Hoppas nån kan ge mig ett svar! =)
    Testa med kryp,deg och pellets...

    Kommentar

    • Wunder
      • September 2007
      • 315

      #3
      Det är mycket svårt att vänja Storspigg vid dött foder, och även de som börjar äta t.ex. flingfoder verkar inte klara sej speciellt länge på den dieten.
      Pröva mata med levande foder.

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        Jag vet inte om det här är en dum fråga, eller om jag missat något här, men mig veterligen är havet SALT och de flesta dammar, tja, INTE det.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • Graome
          • August 2008
          • 23

          #5
          Ursprungligen postat av Nils Holmström
          Jag vet inte om det här är en dum fråga, eller om jag missat något här, men mig veterligen är havet SALT och de flesta dammar, tja, INTE det.
          Östersjön har bräckt vatten. Alltså en blandning av sött och salt och spigg klarar av både sött och salt vatten.

          Kommentar

          Arbetssätt...