Bra kombination?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • odhumbla
    • April 2003
    • 11

    Bra kombination?

    Hej! Jag har fått överta ett 50cms akvarium. Har nu köpt ny pump växter,sten och moogaverot. Grus ingick. Samt lysrör och doppvärmare. Jag får olika råd av alla affärer. Ska jag redan nu efter ett dygn stoppa ner en "städare?" eller ska jag vänta en vecka? Ska jag lägga i alla fiskar på en gång sen eller gå på min intuition och köpa några i taget? Tänkte ha ett stim med neontetror och en kampfisk hane och två honor. Vad ska jag då ha för algätare? Kan jag ha i fler fiskar eller ska jag låta det räcka så det inte blir överbefolkat? Är kombinationen bra eller rent usel? Tacksam för svar av er som kan eftersom jag känner att zoo affären inte vet någonting. Vill bara sälja. Tänker heller inte inhandla fiskarna där utan på en affär som ska starta med fiskar på måndag då de bara köper in svensk odlade fiskar. Men innan jag går dit vill jag veta vad jag är ute efter.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det mesta av den information du söker finns redan på Zoopet - t.ex. i avdelningen Starta akvarium - http://www.backtonature.org/akvarium/artikel_visa_index.asp?KAPITEL=Starta+akvarium
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...