Vill ha mkt färg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppie
    • June 2008
    • 145

    Vill ha mkt färg

    Jag vill ha ett färgglatt akvarie, men vart tex hittar man en knallrosa fisk?

    Men jag har sett att det finns stenar i alla möjliga färger det ser ut som om regnbågen har vart framme. Men kan fiskarna reagera negativt på så färgglada stenar?
    Fem såna där guppies och påökning snart!

    Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg
  • addo
    • January 2007
    • 609

    #2
    Fisken bryr sig mest om hur bra balans du har i akvariet så vilket grus du har spelar ingen roll for dem. Det finns en uppsjö av lättskötta färglada fiskar, guppys, plattys, och tex svärdbärare kommer i massa olika färger och är väldigt vanliga i handeln, så håll ögonen öppna

    Jag antar att du inte startat akvariet ännu? Så det viktigaste i det här skedet är att du läser på om hur man startar upp sitt akvarium och sedan sköter det, det skulle ju vara tråkigt om fisken dog i en nitrit chock

    Kommentar

    • Guppie
      • June 2008
      • 145

      #3
      Jo jag har startat akvariet, det har vart igång i en vecka och fiskarna mår bra, men jag skulle bara vilja ha annat bottenskikt
      Fem såna där guppies och påökning snart!

      Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

      Kommentar

      • addo
        • January 2007
        • 609

        #4
        Det är nog inge bra att ändra om för mycket i början, hur länge hade akvariet varit igång innan du släppte i fisken? Hur stort är akvariet och vad har du för fisk i det nu? hmm filter och vattenbytes regim skulle också vara bra att veta.

        Kommentar

        • Guppie
          • June 2008
          • 145

          #5
          Okej. Två dygn, med bakterievätska ihälld. Det är ett 60 liters akvarium med guppies en kampfisk och en mal. vi har inte bytt vatten än, men bytt filter en gång innan vi släppte i fiskarna, fast vi bytta bara halva filtret för att det skulle va bakterier kvar.
          Fem såna där guppies och påökning snart!

          Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

          Kommentar

          • addo
            • January 2007
            • 609

            #6
            Ok, ta det bara lugnt med matningen i början. Du behöver bara rensa filtret när det börjar bli dåligt sprut ur det, bättre att bara byta vatten och lämna filtret i fred annars.

            Jag skulle vänta några månader innan jag började fundera på att byta grus, men kom ihåg att det alltid försvinner massvis med nyttiga bakterier när man byter grus bara.

            Kommentar

            • Naugthy
              • February 2008
              • 531

              #7
              guppys och kampfiskar är ju jättefärglada
              "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

              Kommentar

              Arbetssätt...