Siamesisk Kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saqqz
    • May 2008
    • 26

    Siamesisk Kampfisk

    Hej.Jag har en siamesisk kampfisk som bara simmar upp och ner och fram och tillbaka längsmed bakrutan på karet.Jag har en 3d bakgrund.
    Dessutom så äter den knappt ingenting jag får muta den med mygglarver och fryst artemia så han får nåt i sig åtminstone.Kan det bero på att det blir någon slags reflektion eller spegelbild i bakrutan så han ser sig själv som en rival???????
    Vad göra.....?Alla tips mottages med största tacksamhet.
    M.V.H//Jimmy i Ronneby /Blekinge.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Att en fisk gör så där är normalt om de är nya i akvariet. Är han nyinköpt?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • saqqz
      • May 2008
      • 26

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Att en fisk gör så där är normalt om de är nya i akvariet. Är han nyinköpt?
      Den har varit i akvariet typ 3 veckor ca.Är det ett normalt beteende då eller...?Alla tips välkommna som sagt

      Kommentar

      • Deimos
        • May 2006
        • 3

        #4
        Jag tror att din kampfisk ser sin egen spegelbild, precis som du säger.
        De brukar reagera så då om de inte är helt nya i sitt akvarium.
        Det kan vara bra om du lyckas lista ut hur du ska "få bort" hans spegelbild, så han inte ser sig själv.
        Det kan vara väldigt stressigt för honom och det ökar alltid risken för sjukdom, o.s.v...

        Lycka till!

        Kommentar

        • saqqz
          • May 2008
          • 26

          #5
          Tack för tipset...

          Ursprungligen postat av Deimos
          Jag tror att din kampfisk ser sin egen spegelbild, precis som du säger.
          De brukar reagera så då om de inte är helt nya i sitt akvarium.
          Det kan vara bra om du lyckas lista ut hur du ska "få bort" hans spegelbild, så han inte ser sig själv.
          Det kan vara väldigt stressigt för honom och det ökar alltid risken för sjukdom, o.s.v...

          Lycka till!
          Han har lugnat sig lte nu och dessutom äter han som en häst nu och så tror jag att han har hittat ett nytt "nöje".Han simmar som bara den mot strömmen vid utblåset på innerfiltret och plötsligt bara tvärvänder han och åker så att säga rutchkana.Detta upprepas gång efter annan så han roar sig hej vilt.Är det normalt då för en siamesisk kampfisk som för övrigt heter Arnold.Min dotter har döpt honom.Tack för tipset Deimos jag ska kolla lite vad man kan göra om han börjar igen men nu för tillf. verkar det som han lever livets glada dagar.M.V.H//Jimmy

          Kommentar

          • Deimos
            • May 2006
            • 3

            #6
            Haha!

            Ja, vad bra då att han har hittat en ny sysselsättning!
            Jag tror inte det är någon fara med att han gillar sin "motströmssimningsaktivitet" heller.
            Jag har haft en del hanar som också haft det beteendet, och det brukar visa sig att de har varit de friskaste av dem, kanske på grund av deras dagliga "träning"..

            Men lycka till med din lilla Arnold nu!

            Kommentar

            Arbetssätt...