Mitt första på 10 år

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saqqz
    • May 2008
    • 26

    Mitt första på 10 år

    Ville bara bifoga ett par bilder på mitt nya kar.Jag har varit ifrån akvaristiken i 10 år nu men nu har jag fått en nytändning igen och jag håller på och starta upp ett 252 liters juwel också som jag ska ha 2 grupper med tropheus i dels mazwaduboisi dels moorikazalawe totalt 12 firrar altså och jag tror det ska klara sig med den volymen på kar annars får jag byta upp mig.Bilderna jag bifogar nu är mitt nystartade aquael 73 liters sällskapsakvarium och det skulle vara jätteskojjigt att få höra vad ni tycker.Karet är utrustat med powerglolyse samt jaeger doppvärmare på 100 watt samt eheim aquaball 2208 med en extra filtermodul pumpkapacitet 480 l/tim.Skulle som sagt vara roligt att höra vad ni tycker om min nystart.

    Uploaded with IIIUploader
    Senast redigerad av saqqz; 08 June 2008, 19:39.
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    För små bilder!

    Men lycka till med dina nya projekt!

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      Välkommen till zoopet =) Kul att du har hittat tebax till hobbyn. Ser bra ut trots dom ytte pytte små bilderna

      Har aldrig haft tropheus själv, men är inte 252L för lite? Du kommer köpa ett större kar, så är det bara
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • saqqz
        • May 2008
        • 26

        #4
        Ursprungligen postat av saqqz
        Ville bara bifoga ett par bilder på mitt nya kar.Jag har varit ifrån akvaristiken i 10 år nu men nu har jag fått en nytändning igen och jag håller på och starta upp ett 252 liters juwel också som jag ska ha 2 grupper med tropheus i dels mazwaduboisi dels moorikazalawe totalt 12 firrar altså och jag tror det ska klara sig med den volymen på kar annars får jag byta upp mig.Bilderna jag bifogar nu är mitt nystartade aquael 73 liters sällskapsakvarium och det skulle vara jätteskojjigt att få höra vad ni tycker.Karet är utrustat med powerglolyse samt jaeger doppvärmare på 100 watt samt eheim aquaball 2208 med en extra filtermodul pumpkapacitet 480 l/tim.Skulle som sagt vara roligt att höra vad ni tycker om min nystart.

        Uploaded with IIIUploader
        STÖRRE bilder nu så tyck gjärna till vad ni anser om min nystart av min (ny)gamla hobby.M.V.H/Jimmy

        Kommentar

        • saqqz
          • May 2008
          • 26

          #5
          Ursprungligen postat av patriksg
          Välkommen till zoopet =) Kul att du har hittat tebax till hobbyn. Ser bra ut trots dom ytte pytte små bilderna

          Har aldrig haft tropheus själv, men är inte 252L för lite? Du kommer köpa ett större kar, så är det bara
          Jo du har rätt det lutar åt en 375 balja som jag har på G.Då ska jag ta mina gamla Eheimpumpar i bruk igen.
          Thank god for Eheim det finns för f** ingen död på dom.M.V.H/Jimmy

          Kommentar

          • Metalmaid
            • September 2006
            • 815

            #6
            Lite luddiga bilder, kardinal och rödmunstetror?

            Välkommen tillbaka i hobbyn
            Hare bäst...och simma lugnt
            Besök gärna nått av mina nystartade forum:
            http://mariahalsoforum.forum24.se/
            http://www.helpdesken.forum24.se/

            Kommentar

            • saqqz
              • May 2008
              • 26

              #7
              Ursprungligen postat av Metalmaid
              Lite luddiga bilder, kardinal och rödmunstetror?

              Välkommen tillbaka i hobbyn
              Nästan rätt.Kardinal och citrontetror svärdbärare och black molly samt en ancistus som heter Arnold.Tackar för tipsen om dina forum ska försöka ta mig dit.M.V.H/Jimmy

              Kommentar

              Arbetssätt...