yngelbur med nät?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gina
    • May 2008
    • 41

    yngelbur med nät?

    undrar om jag kan flytta över mina guppyhonor till en yngelbur eller nu vad de kallas. Jag har en som har enbart nät men den är bara till för mina yngel. Vill inte ha en sådan "plastbur" för där ska det tydligen gå för ynglerna att simma ut i akvariet och det vill jag inte för jag är rädd att mina andra fiskar ska äta upp dem. Så kan jag ha mina två honor i en yngelbur med nät utan att mammorna äter upp sina yngel? För jag vet inte annars hur jag ska göra:S
    Jag vill ju att honorna ska få vara ifred så ingen äter upp deras yngel när de är födda men jag vet inte heller om jag vågar ha ynglerna och "mammorna" i samma lilla bur för risk att de blir uppätna...
    :S
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det finns inte en möjlighet att ynglen kan simma ut genom de smala springorna som är på de hårda plastburarna, däremot finns risken att de simmar upp genom "golvet" en tid efter födseln och då kan bli uppkäkade av mamma Guppy.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Gina
      • May 2008
      • 41

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Det finns inte en möjlighet att ynglen kan simma ut genom de smala springorna som är på de hårda plastburarna, däremot finns risken att de simmar upp genom "golvet" en tid efter födseln och då kan bli uppkäkade av mamma Guppy.
      men han i djuraffären sa att de kunde simma igenom springorna....

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Kanske han menade springorna i "golvet" som ynglen ramlar igenom när de föds för att sedan simma upp genom efter en stund. Springorna som sitter på kortsidan kan de inte komma igenom.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...