Födning på gång !!??!!!??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lones
    • February 2008
    • 223

    Födning på gång !!??!!!??

    Hej Jag köpte min platy hona 30 April och nu när jag kom hem hittade ja inte henne Men till slut hitta jag henne i mitt lilla vrak Hon brukar aldrig gömma sig och hon är väldigt tjock så jag lade henne i yngel buren .Kommmer hon att föda idag elr??
    170 L akvarium
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    #2
    Vi kan inte säga om/hur/när/var hon ska föda..

    Att lägga upp en bild innan man ställer en sån (dum) fråga är alltid ett plus..

    Sorry verkligheten är hård.

    Kommentar

    • Nitra98
      • June 2005
      • 1987

      #3
      Ursprungligen postat av beerzon
      Att lägga upp en bild innan man ställer en sån (dum) fråga är alltid ett plus..
      Skärpning, det finns inga dumma frågor, bara dumma svar! Onödigt att svara på det sättet tycker jag!
      Min zoon

      Kommentar

      • beerzon
        • May 2008
        • 877

        #4
        Jag vet.. verkligheten är hård.

        Kommentar

        • Simon--B
          • May 2008
          • 720

          #5
          Håller till 100 % Med Nitra98

          Kommentar

          • Baf2
            • February 2008
            • 421

            #6
            Ta bara en bild

            Kommentar

            • MAdden
              • May 2008
              • 213

              #7
              Jag har hört att när Platy's är redo att föda så simmar de upp och ner för glaset på akvariet. Vet dock ej om detta stämmer.

              Kommentar

              • A C-son
                • December 2007
                • 537

                #8
                Ursprungligen postat av Lones
                Hej Jag köpte min platy hona 30 April och nu när jag kom hem hittade ja inte henne Men till slut hitta jag henne i mitt lilla vrak Hon brukar aldrig gömma sig och hon är väldigt tjock så jag lade henne i yngel buren .Kommmer hon att föda idag elr??
                Om hon inte fött sedan du köpte henne så är det förmodligen dags ganska snart (om hon befruktats omgående eller tidigare vill säga) vilket ett undandraget beteende kan tyda på. Om hon föder idag eller de närmaste dagarna är svårt att sia om men "stressen" det innebär att bli flyttad kan skynda på det. Kan gå väldigt fort, FÖR fort ibland.
                Lycka till!
                Inventas vitam iuvat excolussie per artes

                Kommentar

                • Gina
                  • May 2008
                  • 41

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lones
                  Hej Jag köpte min platy hona 30 April och nu när jag kom hem hittade ja inte henne Men till slut hitta jag henne i mitt lilla vrak Hon brukar aldrig gömma sig och hon är väldigt tjock så jag lade henne i yngel buren .Kommmer hon att föda idag elr??
                  jag har två guppys som är rätt tjocka. Eftersom jag är så dålig att lägga märke till sådana saker så vet jag inte om det är dags för yngel snart. Men de två ser rätt stora ut som jag hoppas ju.... Men jag är rädd att mina dolkstickstetror äter upp ynglena innan jag ser dem....

                  Men kul för dig Jag har haft mina 3:P yngel i snart 2 veckor och bärjar redan se stora förändringar på dem. Fenorna börjar få färg och de har redan fattat att det är mat då jag öppnar luckan. De simmar omkring lika ivrigt som de stora fiskarna

                  Kommentar

                  • Simon H
                    • January 2008
                    • 515

                    #10
                    jag håller med simon--b 100

                    Kommentar

                    Arbetssätt...