Vilka passar ihop??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Natalie95
    • June 2008
    • 7

    Vilka passar ihop??

    Hej!
    Jag har köpt ett 60L akvarium idag. Jag planerar att ha guppys och neontetror i. Men min lillebror vill också ha en egen fisk. Helst en blå. Finnns det någon blå fisk som är bra för nybörjare (detta är mitt första akvarium) och som passar till dessa fiskar?
    Natalie
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Innan du köper någon fisk råder jag er att läsa igenom denna tråd en eller ett par gånger http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287
    Då kanske ni slipper sjukdomar och andra plötsliga dödsfall som kan dyka upp i ett nystartat akvarium.
    Stort lycka till och hoppas ni hittar de fiskar ni söker.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #3
      Jag håller med om att du borde läsa den länken, jättebra!

      Jag kommer att tänka på kampfisk. Det finns blåa varianter, de passar till 60L och vill ha mellan ca 24-30 grader varmt. Dock vet jag de som sagt att kampfisk kan naffsa på gyppuhanarmas slöja, men Endlers guppy skulle säkert funka med kampfisk. De har inte lika långa fenor och kampfisken tycker nog inte de är så lika honom själv och struntar i dem. Men jag har ingen egen erfarenhet, kanske någon annan som vet bättre.

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Det finns även blå Dvärggurami. En sådan som jag har på min avatar fast min är röd . Mycket trevlig fisk att titta på.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Natalie95
          • June 2008
          • 7

          #5
          Tack så hemskt mycket. Jag ska visa blider av fiskarna till min lillebror!

          Kommentar

          Arbetssätt...