antal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • apan_ola
    • March 2003
    • 280

    antal

    hej! jag undrar vad minimum storleken på ett akvarium ungefär är! har hört att 100 liter är minimum ?

    /Nybörjare

    mu
    160 liters sällskap
  • Millas
    • February 2003
    • 204

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    hej! jag undrar vad minimum storleken på ett akvarium ungefär är! har hört att 100 liter är minimum ?

    /Nybörjare

    mu
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote><font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Ja, om du pratar om glas akvarium så vet jag att det minsta jag sett var på 20L. Själv har jag ett på 60L och ett på 170L.... Funderar du på att skaffa akvarium eller?? Då tycker jag att ca 100-120 L är en bra början!
    Mvh Milla

    Kommentar

    • Karon
      • January 2002
      • 3170

      #3
      Nej, 100 liter är inget minimum, men det är en lagom storlek att börja med.
      Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

      Kommentar

      • ase
        • March 2003
        • 1

        #4
        Det beror på vad du skall ha för fiskar?
        Om du skall till exempel ha malawiciklider
        så skall du helst gå upp i ca:200 liters.

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Här är ett exempel på hur litet ett kar kan vara: http://www.backtonature.org/akvarium/snygga_akvarium_visa.asp?NR=159
          Jag såg på en amerikansk mailinglista en kille som höll en mjukkorall i ett snapsglas, den hade varit där i 5 månader och så ut att trivas, men detta är inget för nybörjare. Som nybörjare så tycker jag inte att man skall prova mindre än 200 liter.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • duboisi
            • January 2003
            • 28

            #6
            Jag har snart ett 800 liters , det tycker jag nästan är förlitet
            levande foder rockar

            Kommentar

            Arbetssätt...