Katt och akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #16
    Hur ska jag ha hjärta att förneka honom det här liksom: http://i27.tinypic.com/n523yr.jpg
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • Lasse
      • October 2002
      • 1965

      #17
      Hur ska jag ha hjärta att förneka honom det här liksom


      MVH Lasse
      Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

      Kommentar

      • Ponchu
        • March 2005
        • 94

        #18
        Ursprungligen postat av miluhe
        Kissar inte katterna bara i kattlådan?

        Nää, Katter kissar och skiter hos grannen!!!
        Nån som vet hur man blir av med katter?

        Kommentar

        • stefan s
          • April 2008
          • 104

          #19
          Det lättaste sättet att få en katt att sluta göra något man inte vill är att spruta vatten på den med en blomdusch om det är innomhus och vattenslang om du vill bli av med grannens katt från din trädgård.
          70L Fisksoppa 110L Sällskapsakvarie. 25L sniglar
          Min zoon

          Kommentar

          • Salta Katten
            • March 2008
            • 740

            #20
            Min pinsamma katt har trillat ner i sköldpaddans öppna akvarium två ggr. En gång rev han nästan med sig ljusrampen ner... Jag trodde han skulle bli avskräckt efter första gången, men han glömde tydligen fort. Sköldpaddan är alldeles för intressant... Det är inte så djupt som tur var, så han lär i alla fall inte drunkna. Klart han vet att han inte får vara där, så han passar på när ingen ser.

            Kommentar

            • Inka
              • July 2005
              • 1233

              #21
              http://s25.photobucket.com/albums/c6...nt=Ottisen.jpg Såhär gör min när han sover på akvariet...
              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

              www.kvitter.n.nu

              Kommentar

              • Klinten
                • July 2007
                • 1313

                #22
                - Vår stora katthane älskar att ligga lojt ovanpå täckglaset till sällskapsakvariet. Där ligger han och slötittar på alla fiskar som stimmar under honom. Han kan ligga länge och kika. Tycks verkligen njuta. Någon form av Animal Planet för katter kanske.

                - Nåväl! En dag höll jag på med lite pyssel i burken och tog självklart bort täckglasen. Detta observerade inte nämnda katt. När jag gick bort till köket passade katten på att med ett pantersprång hoppa upp på .... ja just det ...det fanns inget täckglas!

                - Jag hörde bara ett våldsamt plaskande och ljudet av vatten som stänkte/rann! Fick panik. Trodde innerpumpen kommit ur läge och börjat spruta vatten ut på golvet. När jag rusade fram mot burken gick det vågor i karet. Vatten var stänkt upp mot taket! Det rann ned på golvet! Flytväxter överallt. Då fattade jag! Kattfan!

                - Jag kunde sedan följa spåren av en mycket blöt katt in under en soffa. Där satt en tilltufsad kisse! Vad lärde han sig av detta! Inte ett smack. Jag lärde mig dock att katter är jädrigt snabba på att ta sig ur ett akvarium

                (För övrigt har lill-katten ibland hoppat ned i hinkar med akvariesand och där gjort sina behov. Inte kul. Men där är man lite medskyldig.)
                * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                Kommentar

                • Erik Åhlander
                  • January 2006
                  • 1881

                  #23
                  En frisk kastrerad katt kissar inte på en ljusramp. Gör den det är något fel. En fertil katt kan markera, men mängden urin är så liten så att det knappast påverkar ett större akvarium med växter i balans.

                  En katt kan kräkas var som helst. En katt som tvångsmässigt äter för mycket torrfoder och sedan kräks upp alltihop så att det hamnar i ett akvarium kan göra skada. Med hela täckglas på är risken liten att det kommer ner mer än lite magsaft. Lyckas katten ändå kräkas en hel magsäck fylld av högvärdigt torrfoder ner i vattnet, får man fånga upp så mycket foder man kan med en håv och sedan byta häften av akvarievattnet varje dag de närmaste dagarna.

                  Kommentar

                  • TinaM
                    • February 2008
                    • 1040

                    #24
                    Jo, mina 15 åriga kastrerade kattgubbar skulle aldrig komma på tanken. Men jag har två fertila honor i huset också, och när de löper så kan de göra just det du säger dvs markera på de mest konstiga ställen. Kastrering av dessa två damer ingår dock i framtidsplanerna.
                    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                    Kommentar

                    • Chese
                      • October 2007
                      • 143

                      #25
                      löper katter?

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        #26
                        Ursprungligen postat av Chese
                        löper katter?
                        JA
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        Arbetssätt...