nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naugthy
    • February 2008
    • 531

    nanokar

    vad betyder nanokar??
    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh
  • Uddaveka
    • June 2007
    • 431

    #2
    nanokar är små akvarium. jag tror man brukar räkna akvarium upp till 30 eller 40 liter som nano
    ~Love animals~
    Kramar Sofia
    160l, 100l, 54l, 40l

    Kommentar

    • Naugthy
      • February 2008
      • 531

      #3
      ok tack
      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

      Kommentar

      • tobias.nero
        • January 2008
        • 384

        #4
        Jag har fått en annan uppfattning av det, jag trodde det var typ Clown, guppy och molly hotellen samt red sea och dom.

        Ett akvarie i form av en kub innehållande all teknik så det är bara att fylla med vatten typ. Uddaveka du kan nog ha rätt i att det är små kar, men jag tror att namnet kommer ifrån att det är kompakt och inte litet, det finns nanokar upp mot 120liter vad jag vet.

        MVH /Tobias
        MVH /Tobias

        Kommentar

        • NiXoN
          • December 2003
          • 2068

          #5
          Det är nog lite olika uppfattningar om vad som klassas som nano när det gäller sött o salt

          //NiXoN

          Kommentar

          • austlich
            • April 2007
            • 9

            #6
            Nano-kar brukar väl också ha helt andra tekniskalösningar än vad de stora karen har. Det är vad jag har upplevt iaf.
            Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!

            Kommentar

            • Robin_Hedstrom
              • January 2005
              • 1818

              #7
              Ett red sea tycker jag inte är ett nanokar. För mig är det innehållet som säger om det är ett nanokar eller ej. Nano för mig är en kopia av naturen fast i mycket mycket mindre format. Salt kan vara nano men inte sött då jag tycker det bara är ett "litet akvarium".
              Det är så jag känner och varför vet jag inte.
              /Robin Hedström
              http://www.robinhedstrom.se/

              Kommentar

              Arbetssätt...