Små söta klogrodor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soffan96
    • February 2008
    • 495

    #16
    Ursprungligen postat av C.Ciklid
    Det är dvärgklogroda jag pratar om i alla fall, inte afrikansk jätteklogroda.
    //Camilla
    Okej, för det jag har läst är att man ser skillnad på dem för att honan är större än hanen.
    BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
    61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
    Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

    Kommentar

    • Matte&Mia
      • February 2008
      • 141

      #17
      undrar lite över storleken.. har två stycken men här påstår vissa att dem blir 12cm och vissa 3 vilket är det??? mina har bara än så länge blivit ca 3cm.. för på hemsidan http://www.groda.tk/ sås tår det att vanlig klo groda blir tre.. och ja vet att mina inte är dvärg.. vill gärna veta mer.. MVH Mia
      Ciklider is the shit! : )

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #18
        Hymenochirus boettgeri, Hymenochirus curtipes, Hymenochirus boulengeri, Hymenochirus feae är några typer av dvärgklogrodor som finns. Den vanligaste i affärer är boettgeri och ibland curtipes. Att skilja dessa dvärgar mot den stora afrikanska grodan Xenopus laevis är lätt. Dessa säljs oftast som de vita albinosgrodor i affären (oftast som dvärgklogroda) men blir alltså uppåt 12cm. De har kraftigare bakben och saknar simhud mellan främre "fingrar" villket dvärgarna har. De stora har slätt skinn och dvärgar knottrigt. Xenopus tropicalis är en mindre variant av laevisen. Den är helt svart till m.brun/brun. Samma utseende som den stora men blir bara runt 7cm har jag för mig. Kanske har du fått tag på en sådan.
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        Arbetssätt...