Blyga i början?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocks
    • March 2008
    • 210

    Blyga i början?

    Hallå, för 2 dar sen köpte jag 3 st nya påfågelciklider till mitt akvarium. men jag tycker att alla dom 3 är väldigt fega och skygga av sig, dom sitter mest o trycker bakom växterna och kommer bara fram o äter typ, ibland vågar dom sig fram på en simtur.
    Men det blir också väldigt mkt övergiven mat på botten i andra änden akvariet som dom aldrig vågar sig fram o ta. är det dåligt att de ligger mat i akvariet?
  • soffan96
    • February 2008
    • 495

    #2
    De flesta fiskar brukar vara lite fega när de kommer till ett nytt akvarium. Vänta några dagar till och se om de vågar sig fram lite mer.

    Det är inte så bra att det ligger mat på botten av ditt akvarium. Det smutsar ner vattnet och då får du dålig nitrit i vattnet och då kan alla dina fiskar dö.
    Om du har en bottendamsugare eller vad det heter så tycker jag att du ska suga upp gammal mat på botten. Men det kan du ju inte göra varje dag.. Men om dina fiskar blir lite modigar så ge bara så mycket mat som de äter upp på ca 1 min (olika tid beroende på vilken mat det är). Men vanligt flingfoder brukar det vara 1-2 min, brukar stå på burken.
    Detta är vad jag vet.
    BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
    61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
    Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

    Kommentar

    • rsoderberg
      • February 2007
      • 954

      #3
      Ursprungligen postat av jocks
      Hallå, för 2 dar sen köpte jag 3 st nya påfågelciklider till mitt akvarium. men jag tycker att alla dom 3 är väldigt fega och skygga av sig, dom sitter mest o trycker bakom växterna och kommer bara fram o äter typ, ibland vågar dom sig fram på en simtur.
      Men det blir också väldigt mkt övergiven mat på botten i andra änden akvariet som dom aldrig vågar sig fram o ta. är det dåligt att de ligger mat i akvariet?
      Hur stor burk har du. Är det nystartat. Övriga invånare. Har du mätt nitrit?

      Kommentar

      • jocks
        • March 2008
        • 210

        #4
        120 liters just nu, men dom är väldigt små och ska inom 2 månader köpa över 500 liter
        Mätte nitrit igår och de var omätbart men jag gjorde ändå ett 15% delvattenbyte.
        Har 2 praktbotior och en gibbiceps i akvariet tillsammans med mina påfågelsciklider

        Kommentar

        Arbetssätt...