Kom gärna med tips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebbe
    • March 2008
    • 9

    Kom gärna med tips

    Hej Jag kanske ska köpa ett 54-liters akvarium. Har ni några tips på vad för roliga fiskar jag kan ha som är lämpliga med tanke på storleken på akvariet?
    Senast redigerad av Rebbe; 27 March 2008, 21:41.
  • annatzk
    • January 2008
    • 165

    #2
    Hej!

    Här på zoopet finns en bra sökfunktion under Avdelningar:Sötvattensfiskar (ifall du inte redan kollat den).
    Om du scrollar ner kan du välja akvariets längd (och andra parametrar) så får du upp arter som skulle passa i ditt kar (rent storleksmässigt).

    Kommentar

    • Rebbe
      • March 2008
      • 9

      #3
      Tack för tipset

      Kommentar

      • Simon B
        • January 2005
        • 395

        #4
        Kanske har du redan prövat sökfunktionen, som är oerhört bra. Kommer dock med lite tips här ändå.

        Guppy, platy och Black mollies är vanliga "småfiskar" som kan gå i ett 54l.

        Stimfiskar: Kopparbarber, Zebrafiskar, Rosentetror, Neontetror.

        Algätare: Zebrasniglar (otroligt bra och billiga algätare!) ev Otocinclus.

        MVH Simon B!
        Mina akvarier:

        180l Sällskap
        112l SA biotop

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Jag skulle köra Asiatiskt tema med ett gäng Pygmégurami och någon rasbora som stimfisk, tex R.brigittae och på botten av karet lite kul räkor!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Simon B
            • January 2005
            • 395

            #6
            Ett sådant kar står högt på min önskelista med! Den här Pärldanion /tror jag den heter. Galaxy eller något sådant + red crystal räkor, ampularia och zebrasnigel skulle bli fräckt!!

            Växter finns det ju gott om från asien med om man vill ha det. Hygrophila, Javamossa, Javaormbunkar, cryptocoryner.

            Bamburör skulle vara snyggt att inreda med i ett sådant kar!

            MVH Simon B!
            Mina akvarier:

            180l Sällskap
            112l SA biotop

            Kommentar

            Arbetssätt...