Nya familjemedlemmar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Passat
    • February 2008
    • 611

    Nya familjemedlemmar

    Jag har köpt ett par gula palettciklider. jättefina




    Har haft dem i en vecka snart. Honan simmar runt och visar upp sig och skakar framför hanen. Är det lek på gång?

    Jag har byggt en liten grotta av stenar, men jag vet inte om dem är tillräckligt bra för dem. Den står direkt på sandbotten och de gräft nya gropar runt grotten, fram sidan är nästan helt dölj av sand och de tar bakvägen som de har skapat eller ovanifrån mellan stenarna för att ta sig in.

    Hur vet jag om de lägger sin rom där? Ska jag ha en platt sten på botten av grottan där de kan lägga sin ägg? Eller läggs det på sanden?

    Så här ser den ut:


    240L SA
    70L
    54L
  • suzanne.h
    • March 2005
    • 223

    #2
    De lägger sina ägg i taket på grottan. Din grotta ser lite instabil ut, riskerar taket att ramla ner är det inte bra. Du kan limma ihop stenarna med silikon.

    Kommentar

    • Passat
      • February 2008
      • 611

      #3
      Ursprungligen postat av suzanne.h
      De lägger sina ägg i taket på grottan. Din grotta ser lite instabil ut, riskerar taket att ramla ner är det inte bra. Du kan limma ihop stenarna med silikon.
      Okej tack! Ja jag får försöka köpa lite silikon så tror jag att det blir bättre.
      Vet du var jag kan få tag på silikon till akvarium?
      240L SA
      70L
      54L

      Kommentar

      • Simon B
        • January 2005
        • 395

        #4
        Jag beställde mitt på internet. Sök här i forumet på på "silikon" så skall du säkert hitta trådar till hemsidor med akvariesilikon.

        MVH Simon B!
        Mina akvarier:

        180l Sällskap
        112l SA biotop

        Kommentar

        • svea
          • February 2005
          • 2476

          #5
          Det kan säkert gå bra. Mina paletter (vanliga) har lekt i en växt 2 ggr och det har blivit yngel som de nu vaktar så fint.
          Snygg firre! Grattis.

          Mina bilder
          Min zoon

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Känns som jag sett denna fråga innan

            Varför har du börjat om den igen? Dessa svar har du väl fått redan en gång eller har jag bara drömt
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Passat
              • February 2008
              • 611

              #7
              Ursprungligen postat av Simon B
              Jag beställde mitt på internet. Sök här i forumet på på "silikon" så skall du säkert hitta trådar till hemsidor med akvariesilikon.

              MVH Simon B!
              Tack för svaret! ska genast kolla.
              240L SA
              70L
              54L

              Kommentar

              • Passat
                • February 2008
                • 611

                #8
                Ursprungligen postat av svea
                Det kan säkert gå bra. Mina paletter (vanliga) har lekt i en växt 2 ggr och det har blivit yngel som de nu vaktar så fint.
                Snygg firre! Grattis.
                Tack så mycke Blev genast förtjust i dem när jag såg dem.
                Va kul att du har fått yngel Ne har inte hänt något här än.Har gått över en vecka nu sen jag skaffade och honan har dansat framför hanen masser med gåner, men de kommer väl igen sen. Men de gräver en massa gropar och de har nu grävt under grottan så att de har blivit flera ingångar. Jag hoppas att de de trivs iaf.
                Senast redigerad av Passat; 30 March 2008, 17:24.
                240L SA
                70L
                54L

                Kommentar

                • Passat
                  • February 2008
                  • 611

                  #9
                  Ursprungligen postat av Nina82
                  Känns som jag sett denna fråga innan

                  Varför har du börjat om den igen? Dessa svar har du väl fått redan en gång eller har jag bara drömt
                  Nej du har inte drömt. Men när jag startade första tråden så råkade jag trycka två gånger så att det blev två stycken. Försökte hitta nått sett att radera den men jag lyckades inte så jag ändrade namnet på ena och mailade moderater på forumet och bad dem att radera den här.
                  240L SA
                  70L
                  54L

                  Kommentar

                  Arbetssätt...