Tips om teman

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soffan96
    • February 2008
    • 495

Tips om teman

Hej!
    Jag kanske ska köpa ett kar på ca 500-liter någon gång i framtiden och jag undrar om någon har nåt tips på vad jag kan ha för tema i karet.
    Inredning, fiskar, växter m.m.
    Det skulle verkligen vara kul om ni kan komma med lite tips.

OBS! Jag vill helst inte ha typ karpfiskar, guppy, platy eller liknande eftersom jag har det i mitt 61L..

Tack på förhand!

// Sofie
    BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
    61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
    Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

När jag körde igång mitt 450L så blev det sällskaps med inriktning på Sydamerika, mest för att jag ville ha skalarer.

Nu i efterhand skulle jag nog kört på malawi istället. Malawi-cikliderna är grovt underskattade.

Kommentar

• surinam
      • September 2007
      • 673

jag hade malawi coh tröttnade raskt, de tiggde bara mat hela tiden. Gick inte sätta sej och titta på dom förrns de kom och tiggde.
      Så jag gick över till växtkar med räkor och småfisk istället, betydligt roligare att jobba med och sitta och titta på.
      Mina västafrikanska ciklider är inte som malawi, de vill ha växter och sen är de kul att titta på.
      1 st malkar
      1 st gulpannad amasonpapegoja (surinam)

Kommentar

• soffan96
        • February 2008
        • 495

Tack för tipsen! Vill också ha Scalarer, de är himla fina!
        Kan man inte ha Scalarer och Malawiciklider tillsammans, eller blir det konstigt?
        Hoppas det kommer mer förslag, det är kul att höra/se vad andra tycker.

// Sofie
        BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
        61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
        Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

Kommentar

• lilja12
          • March 2008
          • 10

malawiciklider är en art som man helsst inte ska blanda med andra fisk arter, de kan bli väldigt aggressiva mot andra arter, så det är ingen bra idè,

Kommentar

• MagArne
            • December 2006
            • 424

Malawi och skalarer är ingen hitt, har själv testat en kort period då jag gick över till växtakvarium. Malawicikliderna tyckte om att bita fenor.
            Malawiciklider vill även ha högt pH och skalarer föredrar lätt surt vatten.

Skalarer är en trevlig fisk och fungerar utmärkt i sällskapsakvarier med stimmfisk och malar. De minsta tetrorna bör man dock undvika.

Kommentar

• Grodlund
              • January 2008
              • 560

Just nu tycker jag nog att Asiatisk biotop med lövbotten, bambupinnar och Guramis är mest tilltalande

Kommentar

Arbetssätt...