Överbefolkat!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Noel00
    • July 2007
    • 25

    Överbefolkat!

    Hej hej!

    Jag har läst lite här på forumet om att man kan ge bort fiskar till fiskaffärer. Mitt akvarium är överbefolkat och skulle behöva bli av med några eftersom jag är sugen på att testa en annan fiskart nämligen gurami (det är inget bestämt). I akvariumet finns just nu:
    2 sugmalar, 10 glödbandstetror, 4 vuxna platys, massor av platyyngel i olika storlekar, 5 guppys och 19 neontetror då kassörskan måste ha räknat VÄLDIGT fel eftersom jag bara skulle ha 10. Akvariumet är på 150L.

    Nu har jag har tre frågor:
    1. Akvariumet är väl överbefolkat redan?
    2. Om jag ska lämna bort till en fiskaffär ska man ringa innan eller bara åka dit?
    3. Kan man lämna flera fiskar samtidigt eller bara några stycken?


    Tacksam för svar mvh Noel00
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    Det är inte säkert att de tar emot fisken. De som fått uppmaning att lämna tillbaka fisk har i allmänhet blivit pålurade fel fisk för deras akvarium. I vilket fall som helst bör man kontakta affären i förväg.
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      Ring till djuraffären först.
      Jag försökte skänka bort en silverhaj och ringde runt till olika zoobutiker men de var inte intresserade
      / dtoppen /

      Kommentar

      • 0422
        • August 2007
        • 644

        #4
        Annat tips är att kolla med andra akvarister, om de är intresserade. Vet dock inte riktigt vad zoopet har för policy för sådana annonser här...
        - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13137

          #5
          och de vill bara ha leveransklara fiskar (alltså inga gamlingar eller yngel) och då i större antal 50-100st
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Martin_Blomberg
            • January 2008
            • 256

            #6
            Vart bor du nånstans? I Stockholm? I såfall kan jag vara intresserad att ta över några fiskar. PM´a mig isåfall.

            Kommentar

            • Noel00
              • July 2007
              • 25

              #7
              Tyvärr, jag bor i Örebro trakten "/

              Kommentar

              Arbetssätt...