äsch, jag lämnar denna tråd
Sluta
Kollaps
X
-
-
Detta är den av typ av tråd jag läser i mån av tid men aldrig brukar posta i eftersom det alltid verkar vara många som postar och få som läser och då spelar det liksom ingen roll.
Men i detta fall har jag en åsikt jag vill framföra.
Kan inte vissa delar av forumet vara reserverat för guldmedlemmar?
Övriga får gärna läsa dessa delar men kan inte skriva inlägg.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Detta är den av typ av tråd jag läser i mån av tid men aldrig brukar posta i eftersom det alltid verkar vara många som postar och få som läser och då spelar det liksom ingen roll.
Men i detta fall har jag en åsikt jag vill framföra.
Kan inte vissa delar av forumet vara reserverat för guldmedlemmar?
Övriga får gärna läsa dessa delar men kan inte skriva inlägg.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Jag har inte påstått att man får bete sig hur som helst på ett forum, jag menar bara att man som forummedlem måste kunna ta ett svar på sina frågor om man ställer en fråga. Hur topicen gick mellan personerna då den blev borttagen är ju omöjligt för mig att veta, så kallar någon mig för dumhuvud för det så tar jag såklart inte åt mig. Det är bara onödigt att skriva så tycker jag.
Jag kan iaf stå för att jag gjort fel vare sig jag råkat eller inte. Sååå än en gång, forgive and forget plz..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..Kommentar
-
Han blev sårad av att du inte förstod det..
Phu.. nu är det lite kabbligt här... Lite mer kreativitet nu då... Hur löser vi problemet??Jag tror att de flesta inte menar att såra utan att det sker av misstag?!
Senast redigerad av Katharina; 12 March 2008, 12:17.Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
En liten tanke...
Om det fanns moderatorer som kunde radera inlägg(i värsta fall) och leda in diskussionen på rätt spår om det börjar spåra ur, vore väldigt bra.
På så sätt skulle nivån höjas på diskussionerna och pajkastning skulle minska. Visserligen tycker jag inte att det är mycket personliga påhopp här men visst har man sett något sådant fall.
Såg att någon annan hade föreslagit att man skulle införa moderatorer och det är väl bara att säga att jag håller med den användaren.Kommentar
-
Min filosofi är att ge en karta "såhär kommer du från punkt A till punkt B", inte turistkartan med alla sevärdheter på vägen. När en nybörjare väl fått ordning på sina problem så kommer den att söka dom andra svaren och förklaringarna.
Sen har jag säkerligen avvikit från min normala filosofi några gånger men sånt händer.
//NiXoN
För precis som NiXoN så kommer frågeställaren troligen lära sig mer om detta NÄR han/hon har haft akvarium ett tag och vill ta nästa steg, till exempel börja med växtnäring, starkare lampor, koldioxid eller något sånt.
Ändå kommer det alltid någon och går in på mycket invecklade svar när man själv kanske har skrivit ett lite enklare svar för att man märkte att det var en riktigt grön nybörjare.. Då måste ju den stackars nybörjaren bli förvirrad, och risken är att han tycker det längre svaret är krångligt och skiter i att följa något av svaren.
Så min slutsats är: Snälla, försök ta reda på vilken slags person det är som ställt frågan och vilken nivå på svar som krävs, så ni inte skrämmer bort de som tycker sådana svar är krångliga./ EbbaKommentar
-
Fridas. Du svara ju på poängen själv. Amaros klumpiga poäng är att ärlighet kan såra.Han blev sårad av att du inte förstod det..
Phu.. nu är det lite kabbligt här... Lite mer kreativitet nu då... Hur löser vi problemet??Jag tror att de flesta inte menar att såra utan att det sker av misstag?!
..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..Kommentar
-
Men varför dra den poängen för mig? Jag skrev tidigare att man inte kan skriva hur som helst, sen gör han det och tycker att det är konstigt att jag reagerar? Vore skillnad om jag inte höll med, och sa att man kunde skriva hur man vill, då fanns det utrymme för en POÄNG!
Det är just det den här tråden handlar om. Överkänslighet, oerfarenhet och vi andra som är för klumpiga. Sorry, inte meningen att såra. Men återigen så kan man ju hitta något att ta åt sig om på nästan allting.Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Hej Dåwww.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
Mina Malar:
L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.mKommentar
-
En liten tanke...
Om det fanns moderatorer som kunde radera inlägg(i värsta fall) och leda in diskussionen på rätt spår om det börjar spåra ur, vore väldigt bra.
På så sätt skulle nivån höjas på diskussionerna och pajkastning skulle minska. Visserligen tycker jag inte att det är mycket personliga påhopp här men visst har man sett något sådant fall.
Såg att någon annan hade föreslagit att man skulle införa moderatorer och det är väl bara att säga att jag håller med den användaren.(OBS ironi).
Jag har ju på flera ställen i denna tråd faktiskt talat om att man skall anmäla till moderatorn, jag har talat om hur man anmäler till noderatorn. Om man gör just detta så ger det också resultat.
Så ditt inlägg slår in "öppna dörrar" eftersom du eftersöker något som redan finns.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Det är just det den här tråden handlar om. Överkänslighet, oerfarenhet och vi andra som är för klumpiga. Sorry, inte meningen att såra. Men återigen så kan man ju hitta något att ta åt sig om på nästan allting.
Du avgör väl inte vad jag skriver och inte, eller??..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..Kommentar
-
Om du skriver i ett forum att du inte förstår så ska du inte klaga om folk förklarar meningen för dig..Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Så du menar att det är okej att skriva att andra är dum i huvudet bara man gör det med glimten i ögat? Och om de tar åt sig så har de tolkat in saker??..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..Kommentar
Kommentar