Sluta

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petter hjalmarsson
    • June 2007
    • 127

det är ingen sådandär kvällsräd från våra vänner på flashback ?
    fantastisk signatur.

Kommentar

• oskarwallin
      • February 2008
      • 1080

Ursprungligen postat av petter hjalmarsson
      det är ingen sådandär kvällsräd från våra vänner på flashback ?
      ne flashbackarna e lata och orkar inte skriva 30 inlägg :P
      60,58 liter
      **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
      *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

Kommentar

• soffan96
        • February 2008
        • 495

Jag håller med Lones.
        Jag har en skål på 6-liter och jag frågade i flera djuraffärer/akvarieaffärer om man kunde ha en kampfisk, och de sa att det går jättebra, så jag köpte grus, pump, en plastväxt och kampfisk-mat. Sedan köpte jag en jättesnygg kampfisk som jag har i skålen.
        När jag kom hem så skrev jag ett inlägg där jag berättade att jag hade köpt en kampfisk och lagt i en 6-litersskål och de flesta skrev bara att det var ALLDELES för litet och att jag inte kunde ha kvar honom. Jag blev ganska ledsen eftersom jag hade köpt en massa grejer och frågat runt så mycket.
        Jag tror inte att de behöver _minst_ 20 liter..
        Endel som svarade på mitt inlägg lät ganska arga och det är ju inte så kul eftersom jag faktisk HAR frågat i djuaffärer och köpt massa grejer.
        Det var ju som Lones sa, det var ju min lilla "dröm" att ha en kampfisk eller något annat i skålen och nu känns det lite som om de har förstört. Men jag försöker att inte tänka på det, för det är en fisk som trivs i små utrymmen.
        Hoppas att inte någon blir allt för irriterad/arg på mig nu, men detta är vad jag tycker!

// Sofie
        BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
        61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
        Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

Kommentar

• EvaPeva
          • May 2007
          • 765

Jag förstår att det kan kännas tungt att höra såna saker. Speciellt när man fått info om att det funkar från butiken. Nu finns det många som fått info om helt galna saker från akvariebutiken som e helt uppåt väggarna pga att dom e ju ute efter att tjäna pengar & vill sälja så mkt som möjligt. Eller att det finns personal som helt enkelt inte är utbildade eller har kunskap inom det området.

Nu ska jag direkt säga att jag inte har koll på vad kampisar kräver/behöver men andra fiskar behöver, för att må bra större utrymme än 6 liter.

Lycka till med dina fiskar!

Mvh Eva

Kommentar

• Mirandaa
            • March 2008
            • 23

mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
            Senast redigerad av Mirandaa; 11 March 2008, 20:16.
            60L Juwel 93L Tropic akvarium
            140L vet inte 322L Juwel
            930L Juwel 23L yngel akvarium

Kommentar

• rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

Ursprungligen postat av soffan96
              Jag håller med Lones.
              Jag har en skål på 6-liter och jag frågade i flera djuraffärer/akvarieaffärer om man kunde ha en kampfisk, och de sa att det går jättebra, så jag köpte grus, pump, en plastväxt och kampfisk-mat. Sedan köpte jag en jättesnygg kampfisk som jag har i skålen.
              När jag kom hem så skrev jag ett inlägg där jag berättade att jag hade köpt en kampfisk och lagt i en 6-litersskål och de flesta skrev bara att det var ALLDELES för litet och att jag inte kunde ha kvar honom. Jag blev ganska ledsen eftersom jag hade köpt en massa grejer och frågat runt så mycket.
              Jag tror inte att de behöver _minst_ 20 liter..
              Endel som svarade på mitt inlägg lät ganska arga och det är ju inte så kul eftersom jag faktisk HAR frågat i djuaffärer och köpt massa grejer.
              Det var ju som Lones sa, det var ju min lilla "dröm" att ha en kampfisk eller något annat i skålen och nu känns det lite som om de har förstört. Men jag försöker att inte tänka på det, för det är en fisk som trivs i små utrymmen.
              Hoppas att inte någon blir allt för irriterad/arg på mig nu, men detta är vad jag tycker!

// Sofie
              Ibland får man svar som man inte vill ha, det får man tåla.
              (Sen är det faktiskt så att många zoobutiker är rätt okunniga när det gäller fiskar och i vissa fall bryr de inte sig alls om djuret- bara om pengarna , här på forumet så tänker vi i första hand på fisken/djuret)
              / dtoppen /

Kommentar

• danneregner
                • October 2006
                • 1347

hoppas soffan håller ut längre en lones. jättebra forum detta tycker jag. men om du vill ha ett forum där folk e snälla men ger fel råd och de tar en vecka att få svar på sin tråd borde du kolla upp zookoll.se
                Diskus

Kommentar

• Henrik_von_Jyndevad
                  • January 2006
                  • 272

Problemet är att ni småtjejer tyvärr har valt fel forum. Zoopet är ett respekterat forum som har lockat flera duktiga akvarister till att bli medlemmar. Det innebär att standarden höjs och att språket kanske blir lite mer avancerat. De svar som du/ni har fått, har varit väldigt konsekventa. Svaren baseras dels på Mycket erfarenhet men även på vad som står i lagen. Kan du/ni inte ta ett nej, ställ då inga frågor.

Sen bör man tillägga att vi akvarister är kända för att skryta väldigt mycket för varandra hehe.. "Ni snackar bara i käft på varandra o försöker framstå bäst med flest ovanliga arter" sa en kompis till mig efter att han hört mig snacka med en anställd på Akvarietjänst i Malmö hehe...
                  MVH Henrik

Kommentar

• danneregner
                    • October 2006
                    • 1347

yey! äntligen nån som inte snackar i nattmössan!
                    Diskus

Kommentar

• Henrik_von_Jyndevad
                      • January 2006
                      • 272

Tack tror jag? Hehe...

Nej men seriöst! När jag läste deras frågor kände jag ibland att jag hamnat i fel forum!
                      Självklart behöver man inte kunna något för att skriva här, mer än att skriva ordentliga inlägg!

Sen har jag tröttnat på alla okonkreta rubriker så som exempelvis "Hjäääälp"
                      MVH Henrik

Kommentar

• danneregner
                        • October 2006
                        • 1347

de jag e mest trött på e folk som har fisk i skålar eller för små kar
                        Diskus

Kommentar

• Henrik_von_Jyndevad
                          • January 2006
                          • 272

Samma här!
                          Lones, kan du försvara detta du skrev till "soffan"?:

Hejsan sofie <3
                          om du undrar vem det är det agnes jag får vara inne på lollos =P <3 piuss älskar dig <3

Kommentar

• danneregner
                            • October 2006
                            • 1347

hehe skulle vilja veta vem som gjort fisksidan i lones signatur. de finns 6-7artbeskrivningar enbart om dom fiskar soffan och lones håller och infot e nästan exakt de från zoopet. hmm vem kan ha gjort den?
                            Diskus

Kommentar

• Katharina
                              • December 2006
                              • 4045

Ursprungligen postat av Henrik_von_Jyndevad
                              Problemet är att ni småtjejer tyvärr har valt fel forum. Zoopet är ett respekterat forum som har lockat flera duktiga akvarister till att bli medlemmar. Det innebär att standarden höjs och att språket kanske blir lite mer avancerat. De svar som du/ni har fått, har varit väldigt konsekventa. Svaren baseras dels på Mycket erfarenhet men även på vad som står i lagen. Kan du/ni inte ta ett nej, ställ då inga frågor.
                              Ursprungligen postat av danneregner
                              yey! äntligen nån som inte snackar i nattmössan!
                              Äsch... Ni har också varit småfisar, nog borde vi vuxna kunna ta bättre hand om den yngre generationen än såhär... Jag har inte läst alla inläggen men det är lite oväsentligt... Det viktiga är att akvariestiken lever kvar.. Om vi ska kunna sitta där i rullstolen sen på ålderns höst och glutta på nått kar så måste ju någon yngre förmåga orka hålla det rent...
                              Mina fjortisar håller bara på med datorn.. Spel, chat, blogg.. osv... Dygnet runt känns det som..
                              Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• Henrik_von_Jyndevad
                                • January 2006
                                • 272

Ta nu inte detta för hårt. Men låt inte moderinstinkten ta över, jag vill ha ett bra forum. Det finns massor mer andra! Men visst nu när vi är igång kan jag väl be min 14 åriga kusin köra mig till jobbet imorgon... Jag menar, nån måste ju köra mig till ålderdomshemmet..
                                MVH Henrik

Kommentar

Arbetssätt...