Kommentera gärna mitt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Passat
    • February 2008
    • 611

    Kommentera gärna mitt akvarium

    Här är mitt nya akvarium, 54L. Skulle vara kul att hör vad andra tycker om det





    Här nedan är det lite kort på fiskarna.





    240L SA
    70L
    54L
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Det ser bra ut, men själv saknar jag någon form av "buskig" växt någonstans. Kanske en myriophyllum eller en hornsärv någonstans? Den där blåa stenen eller vad det är, tycker jag ser lite malplacerad ut. Men smaken är som baken, ju.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Dahla
      • January 2004
      • 218

      #3
      Lite sparsamt med inredning och växter för min smak. Jag gillar när det är stenrösen och växter upp till ytan ute i kanterna och öppen yta i mitten. Mycket rötter och grönt.
      /Dahla
      Kungsbacka

      Kommentar

      • unicorn76
        • February 2008
        • 32

        #4
        Ser bra ut
        Fina färger i karet.
        Ett tips:
        Det finns ett lim för bakgrunden som kommer från JBL och heter FIXOL, så slipper du luftbubblor mellan glaset och bakgrunden.
        450L med Malawi Ciklider http://down-under.mine.nu
        170L med Mollys, o räkor
        55L med Krabba
        http://www.pixbox.se/usr_show_id1177...e0_order1.html

        Kommentar

        • soffan96
          • February 2008
          • 495

          #5
          Snyggt!
          Har du bara guppys i karet??
          BLOGGEN: www.nyponflicka.devote.se
          61L med paletter, 310L tomt, Simon min lilla kisse.
          Jag saknar min älskling, Baloo! Hoppas du har det bra i hamsterhimlen.

          Kommentar

          • Abergoner
            • December 2007
            • 86

            #6
            Ursprungligen postat av soffan96
            Snyggt!
            Har du bara guppys i karet??
            Ser jag inte fel har han minst en Kilfläcksrasbora också

            Kommentar

            • macke_fisk
              • December 2005
              • 4442

              #7
              fint akvarium, men jag såg att ditt akvarium sticker ut lite mkt på båda sidorna...är inte det farligt?
              MVH macke_fisk

              Kommentar

              • axeisi
                • September 2007
                • 804

                #8
                snyggt.!
                Om jag vore du så skulle jag haft i mer sten (3-5 st) i en hög och någon på något annat ställe. sedan lite mer växter som en klump eller mer i grupp.

                Men Som Jens.A skrev "smaken är som baken" vilket stämmer!!


                Axel

                Kommentar

                • Passat
                  • February 2008
                  • 611

                  #9
                  Tack så mycke för alla kommentarer och tack för tipset om bakgrunden. Funderar över att skaffa en annan.

                  Jag ska få några fler växter av min kompis har inte hunnit med hämta hos henne.

                  Det är ett ny startat akvarium sedan ca 4 veckor så jag har inte skaffat fler fiskar än. Men just nu har jag

                  1 Kilsfläcksbora ca 5 år, som är från mitt gamla akvarium innan det gick sönder.

                  fick sen ett lite gäng fiskar av min kompis. Och de är

                  2 guppy, en hona och en hane
                  2 platy en hona och ett yngel
                  5 guppy yngel
                  1 sugmal av nått slag.

                  Så nu funderar jag lite på vad jag ska mer eller om jag ska skänka bort mina guppys å skaffa nåt helt annat. Hade egentligen inte tänkt att ha guppys alls. Har ni några ideér?

                  macke_fisk: Jag tror inte att det är någon fara med akvariumet, har haft ett tidigare i samma storlek som stått där i 5-6 år eller nått. Men i det gamla gick lampan sönder och de gick inte att laga så de fick bli ett nytt
                  240L SA
                  70L
                  54L

                  Kommentar

                  • aiquen
                    • January 2004
                    • 93

                    #10
                    Jag måste bara fråga vad det är för sand/grus du har, om det heter något speciellt eller så? Jag vill också ha så finkornigt grus i mitt akvarium, men ingen affär verkar ha det inne. :-/

                    Kommentar

                    • Passat
                      • February 2008
                      • 611

                      #11
                      Ursprungligen postat av aiquen
                      Jag måste bara fråga vad det är för sand/grus du har, om det heter något speciellt eller så? Jag vill också ha så finkornigt grus i mitt akvarium, men ingen affär verkar ha det inne. :-/
                      Tyvärr så vet jag inte vad den heter..jag frågade bara i akvarieaffären här hemma efter den finaste sanden som dom hade. Jag betalde 60 kr så att det skulle räcka till mitt akvarium.
                      240L SA
                      70L
                      54L

                      Kommentar

                      • axeisi
                        • September 2007
                        • 804

                        #12
                        Ursprungligen postat av Passat
                        Tack så mycke för alla kommentarer och tack för tipset om bakgrunden. Funderar över att skaffa en annan.

                        Jag tycker det räcker gott och väl att ha en svart sopsäck som man klipper ut i lagom storlek och tejpar fast. det gör STOR! skillnad.

                        Kommentar

                        • axeisi
                          • September 2007
                          • 804

                          #13
                          Ursprungligen postat av aiquen
                          Jag måste bara fråga vad det är för sand/grus du har, om det heter något speciellt eller så? Jag vill också ha så finkornigt grus i mitt akvarium, men ingen affär verkar ha det inne. :-/
                          Har du kollar på biltema? där finns det finkornigsand! 0.1-0.2 är finaste tror ja
                          det är blästersand! 45kr för 25kg så det är billigt också. jag har det i mitt 260L malawi utblandat med lite grövre grus. bilder finns på www.outdoor11.blogg.se skrolla lite så ser du!..



                          Axel

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13139

                            #14
                            Ursprungligen postat av Passat
                            Tack så mycke för alla kommentarer och tack för tipset om bakgrunden. Funderar över att skaffa en annan.
                            ska du ha en plansch som bakgrund så tycker jag helsvart är det absolut snyggaste, de här växtplanscherna är plottriga och ser bara konstiga ut! http://freshaquarium.about.com/libra.../aa122203a.htm skrolla ner lite på sidan och kolla hur man inreder för att ge intryck av djup i karet
                            Senast redigerad av åheim; 25 February 2008, 22:35.
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • Passat
                              • February 2008
                              • 611

                              #15
                              Ursprungligen postat av åheim
                              ska du ha en plansch som bakgrund så tycker jag helsvart är det absolut snyggaste, de här växtplanscherna är plottriga och ser bara konstiga ut! http://freshaquarium.about.com/libra.../aa122203a.htm skrolla ner lite på sidan och kolla hur man inreder för att ge intryck av djup i karet
                              Det va inte så dumt! Det gav mer lugn i akvariumet.
                              240L SA
                              70L
                              54L

                              Kommentar

                              Arbetssätt...