Yngelinvasion!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aenglah
    • December 2007
    • 25

    Yngelinvasion!

    Startade mitt kar 23 december!

    Det var från början 3 platy honor.

    Nu är dem 100 platysar i olika storlekar.

    Min dotter är superglad medan jag känner att jag blir slutkörd över städandet efter dem.

    Dem verkar inte äta varandra och jag undrar därför nu hur jag ska göra för att se så att alla får i sig mat. Har inte lust med någon svältdöd här samtidigt som jag är rädd för att mata för mkt pga balansen.
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av aenglah
    Startade mitt kar 23 december!

    Det var från början 3 platy honor.

    Nu är dem 100 platysar i olika storlekar.

    Min dotter är superglad medan jag känner att jag blir slutkörd över städandet efter dem.

    Dem verkar inte äta varandra och jag undrar därför nu hur jag ska göra för att se så att alla får i sig mat. Har inte lust med någon svältdöd här samtidigt som jag är rädd för att mata för mkt pga balansen.
    Det går nog inte nån nöd på dem bara att smula ner lite flingfoder vid matning,det går även att fånga några när dem har blivet lite större och ge bort dem till affären så brukar man få nån i utbyte för dem
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Fiskar som inte får i sig mat vid matningen är kanske inte så väl anpassade till livet i ett akvarium???
      Eftersom det kommer ta ett tag innan ynglen har blivit så stora att affären vill ha dem, och du vill slippa städa nu så kan du ju köpa några fler fiskar som äter dina yngel. Tetror äter ofta yngel liksom gurami och skalare.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • Whistler84
        • November 2007
        • 850

        #4
        Jag lämnade ner ett gäng halvvuxna platy till butiken på hörnet i veckan. De matade sin stora elål med den. Rätt fascinerande faktiskt.

        Kommentar

        Arbetssätt...