Udda frågor av nybörjare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zezzan_linn
    • November 2007
    • 132

    Udda frågor av nybörjare

    Hej!
    Har ett par frågor som kan verka lite konstiga (korkade?) men nybörjare som jag är så undrar jag

    1.Kan fiskarna på något sätt ta skada/må dåligt om det luktar mycket stark av nagellacksborttagnings medel? (Det luktar rätt mycket)

    2.Hög musik/mycket stök o bök... är det något som stör?

    3.Om man skulle få för sig att vädra rummet där avkariet står (så här mitt i vintern) skulle det gå?

    Ja... konstiga frågor ja.. Men frågar man inget får man inget veta...
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #2
    1) har hört att de kan dö av målarfärgs os (vet ej om de kan göra det av aceton men jag tror inte det)

    2) de kan besväras av basljud tex om du har ställt en högtalare i närheten eller rent av ovanpå karet.

    3) lite vädring tål de - har du doppvärmare?
    / dtoppen /

    Kommentar

    • zezzan_linn
      • November 2007
      • 132

      #3
      Ja, jag har doppvärmare

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #4
        då behöver du inte oroa dig för lite vädring (man måste ju vädra ut även på vintern )
        / dtoppen /

        Kommentar

        • Snowflingsan
          • September 2006
          • 132

          #5
          Det som stör fiskarna mest av det du räknat upp är, precis som rödtoppen säger, bullrande ljud. Mina fiskar blir rädda när grannen ovanpå går omkring (han går extremt klampande) men att vi rör oss normalt här i lägenheten har de vant sig vid. Jag tror därför att det är oväntade och höga ljud som stör fiskarna mest, men att de kan vänja sig vid vardagsljud som musik på normal nivå, prat osv.

          Kommentar

          Arbetssätt...