Fisktips för beginners

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frebor
    • December 2003
    • 9

    Fisktips för beginners

    Hej!

    Tänkte om någon hade tips på fisk till vårt 120liters sällskapsakvarium.

    Det befolkas nu av:

    1 Eldstjärt
    4 Pansarmalar, Corydoras sodalis
    10 Kardinaltetror

    Någon snygg fisk med klara färger som är lite tålig och kanske kan få ungar. Dock inte Platy eller guppy för dem har jag haft när jag var mindre. Någon fisktyp till borde väl få plats? Eller?

    Alla tips mottages tacksamt.
    Senast redigerad av frebor; 14 February 2008, 12:41.
  • felix_ragnar
    • August 2006
    • 1424

    #2
    Någon dvärgciklid skulle du kunna ha tex ett par fjärilar eller en grupp kakauor1+3 du skulle ju också kunna om du ville ha lite mer Kardinaler eller ett till stimm mitt tips är då rödmunstetror Ser fram emot lite bilder
    Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




    Kommentar

    • frebor
      • December 2003
      • 9

      #3
      Kakaduan var ju riktigt läcker. Rödmunstetran också även om det stod att den var lite känslig. Nu är jag rätt noggrann så det kanske inte är något problem egentligen. Antar att kakaduorna lever vid bottnen med lite grottor och så. Var huserar rödmunstetran? Det som saknas nu är väl någon fisk som utnyttjar övre delen av vattenlagret.

      Får fixa några bilder. Jag har verkligen tänkt att lägga lite kraft vid fiskvalet så att det bara blir fiskar man verkligen är nöjd med. När jag var mindre köpte jag alla möjliga sorters fisk och det blev väl mer eller mindre en "fisksoppa".

      Kommentar

      • felix_ragnar
        • August 2006
        • 1424

        #4
        Kakaduorna lever vid botten och har sina revir vid grottor kom ihåg att hanen har ett stort revir och hans honor har mindre revir i det store. Rödmunstetrorna håller till i mittensktiktet kan man väl säga men de går även ner över botten och upp mot ytan.
        Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




        Kommentar

        • tobias.nero
          • January 2008
          • 384

          #5
          Jag har Kakadua ciklider ihop med min eldstjärt och det fukar utan problem, nu är min eldstjärt inte så gamal så man vet ju aldrig hur han kommer att bli mot mina kakaduor.
          Och som sagt så är dom sjukt coola, så jag rekommenderar dom starkt. Inte mer än en hane bara.

          MVH /Tobias
          MVH /Tobias

          Kommentar

          Arbetssätt...